11 października, 2017

Bieżnik w kolorze starego złota 120/60 cm. Zrób razem ze mną :-)




Kolejny bieżnik w stylu retro. Tym razem większy i bogatszy w boczne kwiaty.
Ma wymiar : długość 120 cm a szerokość 60 cm. Nici Koral 10 , kolor 0372 i szydełko nr 1.25.
Waży 25 dkg i pochłonął całą szpulę kordonka. Przerobiłam więc 790 m .

Miesiąc temu podobny zrobiłam dla koleżanki w oparciu o wzór małej serwetki, którą przyniosła mi do odtworzenia.  Tu jest szczegółowy opis wykonania 


pierwowzór                                          bieżnik 96/50 cm


Nie będę omawiać tym razem szczegółowego dziergania , omówię tylko różnice.




Zaczynamy od części środkowej 

- splot siatkowy powiększając ilość rzędów do 72 i ilość motywów w poszczególnych rzędach do 20.








Część środkową obrabiamy półsłupkami a następnie słupkami tak samo jak przy mniejszej serwecie.

Kwiaty na szpicach - również tak samo. Większe składają się z 7 płatków a mniejsze z 5.


Środkowe kwiaty - 4 płatki :
w 1 oczku robimy 4 potrójne słupki rozdzielone 5 oczkami łańcuszka i jest to 1 rząd. 
Dalej robimy tak jak większe kwiaty.

Pomiędzy kwiatami w 1 rzędzie jest 7 motywów par podwójnych słupków a pomiędzy środkowymi najmniejszymi : 8.




Wykończenie bieżnika :
na każdym łuku robimy półsłupki ze środkowym pikotkiem z 5 oczek łańcuszka.
Środku boku : 5 słupków + 3 oczka łańcuszka + 5 słupków.




Rozrysowałam "budowanie" jednego płatka dla najmniejszego kwiatka . 

Zasada jest jedna dla wszystkich.

Różne są 1 rzędy w ilości oczek łańcuszka w łukach .







Wahałam się co dodać do złotego bieżnika. Kwiatowa stara popielnica? legionista z brązu?
styl retro zachować :-)


A na co dzień i tak będzie z kryształową pomarańczową miską. Miska też trochę stara :-)


Teraz porównanie - który złoty bieżnik ładniejszy ?


Moim , nieskromnym zdaniem, oba są bardzo ładne :-)


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

4 komentarze:

  1. Piękny bieżnik:) Na święta będzie ładnie wyglądał:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten przeznaczyłam na dzień powszedni raczej a na święta będzie wrześniowy ze złotą metalizowaną nitką https://handmadeboni.blogspot.com/2017/09/biao-zota-serweta-sr-150-cm-zrob-razem.html
      Bardzo dziękuję za odwiedziny i miłe słowa :-) serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Ale duży i piękny bieżnik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne prace. Jestem oczarowana Pani zdolnościami. Pozdrawiam najserdeczniej :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)