13 lutego, 2018

Koronkowa serweta śr.45 cm . Zrób razem ze mną :-)


Luty nie taki straszny , na szczęście :-)
Nie przepadam za zimą i zawsze żałuję, że nie jestem niedźwiedziem :-) więc najbardziej lubię zimową porę przez okno :-)
Dziś mam za oknem troszkę śniegu i nawet nieśmiało wygląda słońce . To ostatnio rzadki widok w moim mieście bo smog smogiem goni. A jak u Was?

W robótkowym świece za to nowa serwetka gotowa do prezentacji :-)

Koronkowa serwetka w kolorze starego złota ma średnicę 45 cm. Zrobiona jest szydełkiem nr 1 z poliesterowych nici Koral 10 firmy Ariadna.
Kordonek ten  jest na szpulach 250 g z długością nitki 790 m. Moja serwetka waży 80 g.





Wzór odtworzyłam na podstawie schematu zamieszczonego na łamach "Robótki Ręczne extra "
nr 6  z roku 2015 bez żadnych osobistych zmian.

 Zachwycił mnie koronkowy, delikatny splot.

Serweta ma do przerobienia 28 rzędów. Jest łatwa w wykonaniu.
Tylko podstawowy szydełkowania więc słupki, oczka łańcuszka i oczka ścisłe.




Zapraszam do poradnika :-)

8 o.ł. zamykamy w kółko
1 rząd
16 s
2 rząd
*2 s + 3 o.ł. * = 8 motywów
3 rząd
*2s w 1 o. + 1 s + 7 o.ł. *
4 rząd
na każdym łuku : 10 s z 1 o.ł.
5 rząd
same łuki z 5 o.ł.


6 rząd
*1 s + 5 o.ł. *
7 rząd
*1 o.ś. +1 o.ł. + 2s w 1 o. rozdzieloe 2 o.ł. +1o.ł. *
8 rząd
*2s rozdzielone 2 o.ł. + 5 o.ł. *
9 rząd
* 2x2 s rozdz. 2 o.ł. + 1 o.ś. *
10 rząd - brak fotki
*2x2s rozdz. 2 o.ł. + 5 o.ł. *


11 rząd
*2x3s rozdz.1o.ł. + 1 .ś.
12 rząd
*1s + 9 o.ł. *
13 rząd
*2 s w 1 o. na s rzędu poniżej + 4 s rozdz.1o.ł. na łuku *



14 rząd
*3s łączone górą + 3 o.ł.*
15 rząd
same łuki z 4 o.ł.
16 rząd
same łuki z 5 o.ł.
17 rząd
*wachlarz z 7 s + 1 o.ś. + 5 o.ł.*
18 rząd
*7 s z 1 o.ł.+ 1 o.ś.*
19 rząd
* 1 podwójny s pomiędzy wachlarzami + 6 o.ł. + 1 o.ś. + 3 o.ł. pośrodku wachlarza + 1 o.ś. + 6 o.ł.*

20 rząd
*2 s rozdz.2 o.ł. w łuku + 5 o.ł.*
21 rząd
*2x2s rozdz.2o.ł. + 1 o.ł. + 1 o.ś.
 + 1 o.ł. *
22 rząd
łuki z 9 o.ł.
23 rząd
*w śr. łuku : 2s w 1 o. rozdz. 2 o.ł. 
+ 6 o.ł.*
24 rząd
* 1o.ś.+ 1o.ł. + 2x2s rozdz.2o.ł. + 1 o.ł.*
25 rząd
łuki z 10 o.ł.
26 rząd
*2s rozdz.2o.ł + 7 o.ł.*
27 rząd
*2x3s rozdz.2o.ł. + 1 o.ł. + 1 o.ś.+ 1 o.ł. *
28 rząd
*2x5s rozdzielonych pikotkiem z 5 o.ł. *


Serwetę w kolorze starego złota wydziergałam w dwa popołudnia. Bardzo fajnie i szybko się robi 
a efekt, moim zdaniem, zachwyca.

Bardzo delikatna, bardzo koronkowa, miła dla oka, prosta , elegancka  i w stylu retro .



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)


8 komentarzy:

  1. Serwetka jest cudowna, też ją teraz robię. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dawno nosiłam się z zamiarem szydełkowania tego właśnie wzoru i tez mi się bardzo podoba. Bardzo dziękuję🌞

      Usuń
  2. Jest piękna 🌸🌸🌸
    Mam ja w planie ,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wydziergać - zachęcam.😀bardzo dziękuję 🌞

      Usuń
  3. Przesliczna jest ta serwera.Wzor zapisuje. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez się podoba. Bardzo dziękuję 😀

      Usuń
  4. Serweta jest cudna. Po raz kolejny podziwiam profesjonalną rozpiskę 🍀🌹🌷🌺🌸

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)