26 listopada, 2017

Styropianowe kule w szydełkowych dekoracjach. Zrób razem ze mną :-)


To ostatni bombkowy post. Nie będę więcej w tym roku robić szydełkowych ubranek na choinkowe bańki - bombki. To co mam wystarczy by rozdać je bliskim mi osobom wraz ze świątecznymi życzeniami :-)

Styropianowe kule można teraz kupić w wielu sklepach. Są bardziej praktyczne od szklanych bombek - nie tłuką się , nie mniej , moim zdaniem , gorzej się prezentują. 

Jak w poprzednich pracach , szydełkowałam z kordonka Scarlet - czerwonego i zielonego oraz złotego kordonka Koral . Kolorowe bombki na szydełku nr 2 mm a złote -  1,5 mm.
Kule mają obwód 26 cm tak samo jak szklane bombki.

Zapraszam do poradnika :-)

Zastosowane skróty: o.ł. = oczko łańcuszka
s = słupek
ps = półsłupek
pds = podwójny słupek
o.ś. = oczko ścisłe
od * do * = powtarzanie




8 o.ł. zamykamy w kółko

5 x (3 s + 3 o.ł.)

* 3s łączone górą + 10 o.ł. *

* 7 s + 5 o.ł. *

*3s łączone górą + 5 o.ł. + 3 s łączone górą 
+ 2 o.ł. + 2 s w 1o. z 3 o.ł. + 2 o.ł *

Robimy dwie polówki i ostatnim okręgiem łączymy je ze sobą. Srebrnym sznureczkiem wyrabiamy gwiazdę - same o.ł.








8 o.ł. zamykamy w kółko
12 ps
12 s + 2 o.ł.
6 łuków z 9 o.ł.
w każdym łuku : 2x4s rozdzielone 3 o.ł. przy czym 1 i 8 s jest w rozstawie i łączony górą ze s z następnego łuku
* 2s + 2 s łączone górą + 2s + 3o.ł. + 3 o.ł.*
*1s + 2s łączone górą + 1s + 3x3 o.ł.*
*3s łączone górą + 4x3o.ł.*
Robimy dwie połówki i ostatnim rzędem zszywamy obie części.








8 o.ł. zamykamy w kółko

5 x (3s + 3 o.ł.)

*3s łączone górą + 5 o.ł. +1s+5 o.ł.*

w każdym łuku : 2 x 2 s rozdzielone 3  o.ł.

łuki z 7 o.ł.

w każdym łuku : 7 s 

Dziergamy dwie połówki i zszywamy ze sobą poprzez 5 s w wachlarzu z 7 s




6 o.ł. zamykamy w kółko

8s + 2 o.ł.

*7s + 1 o.ś.*

* 2s w 1o. z 2 o.ł. + 4o.ł. + 1 o.ś. + 4 o.ł.*

*7s + 1 o.ś. + 4 o.ł.*

*2pds w 1o. z 5 o.ł. + 3 o.ł. + 2s w 1 o. + 3 o.ł.*

*3o.ł. + 11s+ 3 o.ł. + 9 o.ł. na s rzędu poniżej*

Obie połówki zszywamy o.ł. 


Sznureczek zrobiłam z 30 o.ł. i obrobiłam go półsłupkami.



Ze złotego sznurka  wyszydełkowany jest  mały kwiatek a pod nim złote listki. 

Taka mała ozdoba szydełkowej bombki :-)






Zrobiłam też kilka akrylowych bombek oraz maleńkie kulki styropianowe ale nie uwaliłam ich szczegółowo na zdjęciach . To co zostało sfotografowane


Myślę, że już więcej w tym roku nie będzie szydełkowych baniek - bombek. Nie zarzekam się bo jeszcze prawie miesiąc do świat a ja najczęściej dziergam z impulsu. 
Więc różnie może być :-)


To co jeszcze mam nie rozdane 

a o kokardach będzie następny wpis :-) i już dziś zapraszam.

Pozostałe dwa posty o bombach w poradnikach są tu poniżej 








Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego skromnego bloga.

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie.

Do zobaczenia w następnym wpisie :-)




1 komentarz:

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)