15 października, 2016

Szydełkowe aniołki - po raz drugi - tutorial.


Moje szydełkowe aniołki po raz drugi.
Zgromadziłam dość dużo fotografii więc postanowiłam przedstawić krok po kroku następne dwa szydełkowe aniołki.


Zrobione są z kordonka "Monika" i z jednego motka wyszydełkowało się ich 16. Każdy trochę inny bo przecież nie muszą być identyczne. Każdy anioł jest inny , każdy ma inne zadania:-)

Zaczynamy od główki.
5 oczek łańcuszka zamykamy oczkiem ścisłym w kółko
10 półsłupków
20 półsłupków x 3 rzędy
wypychamy watą
10 półsłupków
5 półsłupków


      w każdym półsłupku robimy po 4 słupki
=20 słupków , co 5 dodajemy koralik

robimy 4 łuki z 8 o.ł.
- 1 łuk - 9 słupków = A
2 o.ł.
- 2 łuk - 2x 2 słupki, rozdzielone 5 o.ł. = B
2 o.ł.
- 3 łuk - tak samo jak łuk 1
2 o.ł.
- 4 łuk - tak samo jak łuk 2
                                   2 o.ł.





Następny rząd :
A- na 9 słupkach robimy ich 11, przy czym w 1 i ostatnim robimy po 2 słupki
2 o.ł.
B -w łuku pomiędzy grupami słupków robimy 9 podwójnych słupków
2 o.ł.
powtarzamy A i B plus 2 o.ł.


Następny rząd :
A - 13 półsłupków , przy czym w 1 i ostatnim słupku robimy po 2 półsłupki
2 o.ł.
B - pomiędzy podwójnymi słupkami robimy 10 o.ł. + o.ścisłe = 9 łuków
2 o.ł.
powtarzamy A i B plus 2 o.ł.

Następny rząd :
na półsłupkach robimy 7 x 2 słupki w 1 oczku , rozdzielone 1 o.ł. a szydełko wbijamy w co 2 oczko
ten rząd zaczyna spódnicę i tym rzędem łączymy przód z tyłem
w sumie mamy 14 elementów = 2 słupki w 1 oczku

Następny rząd :
w każdym łuku złożonym z 1 o.ł. robimy 2 słupki,rozdzielone 2 o.ł. = 14 elementów

Następny rząd :
w każdym łuku złożonym z 2 o.ł. robimy 2 słupki,rozdzielone 3 o.ł. = 14 elementów


Następny rząd :
* 2 słupki, rozdzielone 3 o.ł. + 2 o.ł. + o.  ścisłe w następnym elemencie + 2 o.ł. * powtarzamy

Następny rząd :
* w oczku ścisłym robimy 2 słupki , rozdzielone 3 o.ł. + w łuku 5 słupków* powtarzamy

Następny rząd : 
* 5 słupków w łuku + 2 słupki w 1 oczku, rozdzielone 3 o.ł.*





Następny rząd :
* w oczku ścisłym robimy 2 słupki , rozdzielone 3 o.ł. + 2 o.ł. + w łuku 5 słupków + 2 o.ł.* 

rząd ostatni
*w łuku 9 słupków + 2 o.ł. + o.ścisłe z koralikiem w oczku środkowym grupy słupków rzędu poniżej*



Aniołek z większą kryzą z dwoma kolorami koralików.

Robimy główkę jak powyżej
20 słupków
40 słupków w co 5 słupku dołączamy koralik
8 łuków z 8 o.ł.


Tu pokazuję jak wplatać koraliki.


A-1 łuk - 9 słupków
2 o.ł.
B-2 łuk - 2x2 słupki,rozdzielone 3 o.ł
C-3 łuk - 2x2 słupki,rozdzielone 3 o.ł
D-4 łuk - 2x2 słupki,rozdzielone 3 o.ł
2 o.ł.
powtarzamy od A do D

Następny rząd :
*11 słupków
2 o.ł.
w każdym łuku - 6 podwójnych słupków , rozdzielonych 1 o.ł.*

Następny rząd :
* 13 półsłupków
2 o.ł.
pomiędzy podwójnymi słupkami łuki z 8 o.ł.



Następny rząd :
na półsłupkach robimy 7 x 2 słupki w 1 oczku , rozdzielone 2 o.ł. a szydełko wbijamy w co 2 oczko
ten rząd zaczyna spódnicę i tym rzędem łączymy przód z tyłem
w sumie mamy 14 elementów = 2 słupki w 1 oczku


Następny rząd :
w każdym łuku złożonym z 1 o.ł. robimy 2 słupki,rozdzielone 4 o.ł. = 14 elementów


Następny rząd :
w każdym łuku złożonym z 1 o.ł. robimy 2 słupki,rozdzielone 5 o.ł. = 14 elementów


Następny rząd :
w każdym łuku złożonym z 1 o.ł. robimy 2 słupki,rozdzielone 5 o.ł. a w środkowym oczku dołączamy koralik = 14 elementów

Następny rząd :
łuki z 11 oczek a szydełko wbijamy w połączenie słupków

Następny rząd :
na każdym łuku - 2x2 słupki , rozdzielone 3 o.ł. + 3 o.ł.


Następny rząd :
 2x2 słupki , rozdzielone 3 o.ł. + 3 o.ł.



Następny rząd :

w łuku 3 słupki + 3 o.ł. + oczko ścisłe pomiędzy słupkami rzędu poniżej + 3 o.ł.

w co drugim elemencie wplatamy koralik na słupku



Rząd ostatni :

3 o.ł. + oczko ścisłe
na każdym elemencie jest po 5 takich łańcuszkowych łuków



Zapraszam też na pierwszą część o aniołkach
http://handmadeboni.blogspot.com/2016/10/anioy-sa-wszedzie-moje-szydekowe-anioki.html

anioły i aniołki są wszędzie :-)) tylko uważnie popatrzcie :-)))















23 komentarze:

  1. Uwielbiam takie aniołki na choince. Pięknie się prezentują i służą długie lata. I jeśli każdy jest inny, to jest zaleta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moich choinkach nie było nigdy wcześniej szydełkowych aniołków. Chyba najwyższy czas to zmienić i doszydełkować następne. W zieleni igieł powinny kwitnąć.
      Za miły komentarz bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam:-)

      Usuń
  2. Ja też jeszcze nie miałam aniołków na choinkę, chyba na te święta spróbuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle,ze warto. Gorąco zachęcam:-)

      Usuń
  3. Jestem początkująca zrobiłam 2 aniolki ale czuję niedosyt znalazłam Pani blog i mam nadzieję że poradzę sobie z aniolkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze zawsze mogę pomóc:-) dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  4. Anonimowy00:51

    Piękne aniołki. Chciałabym spróbować zrobić. Czy mogłabym liczyć na przesłanie mi schematu? Takiego na papierze - chyba łatwiej byłoby mi wykonać. Czytam opis i nie wszystko rozumiem. Jestem początkująca. Pozdrawiam. AB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniołki robiłam bez schematu, z głowy a w poście opisałam. W razie niejasności , proszę pytać, zawsze pomogę:-) Proszę zacząć szydełkować a wtedy opis będzie bardziej zrozumiały.

      Usuń
    2. Anonimowy23:36

      Pomocy!!!Zaczęłam robić aniołka z " większą kryzą z dwoma kolorami koralików". Skończyłam w tym miejscu : Następny rząd :
      *11 słupków
      2 o.ł.
      w każdym łuku - 6 podwójnych słupków , rozdzielonych 1 o.ł

      tych łuków wyszło mi 10 i mam 10 razy po 6 podwójnych słupków. Czy dobrze? Nie rozumiem co dalej? czy pomiędzy każdy podwójny słupek trzeba robić łańcuszek z 8 oczek? Brakuje mi "plecków" 9 słupków (domyślam się, że są to właśnie" plecki" zginęło w poprzednim rzędzie pomiędzy podwójnymi słupkami. Coś chyba zrobiłam nie tak.AB.

      Usuń
    3. Tam gdzie było 9 słupków robimy 11 i to sa plecki i przód. Skrzydła to podwójne słupki zrobione pomiędzy grupami słupków rzędu niżej. Pomiędzy kazdym pdwsl dajemy 1 o.ł. Czyli skrzydła to 18 pdws z 1 o.ł.
      Kolejny rząd , ostatni góry aniołka to na 11 słupkach robimy 13 i mamy tułów a pomiędzy pdws robimy małe luki z samych oczek łańcuszka.

      Usuń
    4. Anonimowy22:41

      Dziękuję, podpowiedż bardzo mi pomogła. Trochę musiałam popruć, bo zrobiłam źle. Pomimo, że robiłam aniołka pierwszy raz - wyszedł bardzo ładny. "Większa kryza" tzn szersza sukienka? Wyszła mi dość szeroka u dołu (prawie koło) , tak miało być? Zrobię drugiego z mniejszą ilością łańcuszka w sukience. Będzie wtedy smuklejszy? Pozdrawiam.

      Usuń
    5. Cieszę się,że pomogłam. Ten aniołek odfrunął już z mojego domu więc musiałam bazować na własnym opisie. Dół sukienki nie musi być jak kolo, u mnie nie było. Mniej oczek i będzię smuklejszy. Każdy następny Twój aniołek będzie fajniejszy. Praktyka czyni mistrza:-) serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
    6. Anonimowy21:42

      To prawda, mój drugi aniołek wyszedł idealnie, tak jak chciałam, smuklejszy, ale ten z szeroką sukienką też jest piękny, po usztywnieniu uformowałam i prezentuje się elegancko. Już się suszą. Dziękuję jeszcze raz, pozdrawiam.A.B

      Usuń
    7. Bardzo się cieszę ,że na coś ta moja pisanina się nadaje:-) dziękuję, zapraszam i serdecznie pozdrawiam:-)

      Usuń
  5. Ale armia Aniołków stoi ! Co jeden to ładniejszy... jeśli to możliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. very nice.But not able to under stand what is polslumpok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. it is dc - double crochet or single crochet sc . Thank you:-)

      Usuń
  7. Śliczne aniołki 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne te aniołki :) to, że każdy inny to urok rękodzieła ;) Szkoda, że nie ma schematu, bo z opisami to ja się nie lubię.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniołki powstawały podczas pracy😃może za rok pokuszę się o schematy ale będą to całkowicie nowe aniołki. W tym roku skupiłam się na bombkach. Bardzo dziękuję za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam😊

      Usuń
  9. Napatrzyłam się już na mnóstwo aniołków, ale nigdy sama nie spróbowałam żadnego wykonać - zawsze zastanawiało mnie jak powstają i czy będę umiała temu podołać - Ty mi to pokazałaś - DZIĘKUJĘ! Aniołki cudne <3

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)