16 sierpnia, 2019

Obrus 240x180 cm. Zrób razem ze mną :-)


Dzień dobry 🌝
Dawno mnie tu nie było :-) wkrótce się poprawię :-)


Dziś pochwalę się obrusem . Zabrał mi miesiąc pracy i już miałam chwilę zwątpienia - nie jedną :-) -
 że w ogóle go nie skończę. Zazwyczaj nie pruję nic co dziergam a tu prucia było nieskończenie wiele a może skończenie?bo w końcu go skończyłam.

Obrus jest duży, prostokątny  Ma długość 220 cm a szerokość 180 cm. Nie mam w domu tak dużego stołu więc łózko służy do prezentacji :-) ...ale też jest za małe a większego już nie mam :-) Wydziergałam na prezent dla przemiłej dla mnie osoby, ciepłej i niepowtarzalnej.


Obrus zrobiłam na szydełku nr 1.50 mm z ulubionego dla mnie białego kordonka Aria 5 firmy Ariadna. Pochłonął kilogram nici więc 10 motków. Jet to kolejny obrus w technice siatkowej. Dominują kratki puste - 1 s+ 2 o.ł. +1s  i pełne - 4 s.
Wzór pełen szydełkowych ananasów i drobnych kwiatów. 

Inspiracją był wzór kwadratowej serwety , zamieszczony w "Robótki Ręczne " nr 5-6/2014.

Pracę zaczynamy od trzech środkowych kwadratów wg schematu poniżej 


12 o.ł. zamykamy w kółko i wokół robimy puste kratki z tym, że kratki narożne to : 
1 s + 5 o.ł. + 1 s

Dziergamy na ślimaka , dookoła środkowej kratki , wyrabiając po mału wzór ananasów.

Każdy kwadrat ma 17 rzędów i ten ostatni jest rzędem łączenia. Bok kwadratu ma 28 cm.

Gdy mamy zszyte trzy kwadraty , obrabiamy je sześcioma rzędami koronki, przy czym w śroku kwadratów jest 1 pusta kratka.


Teraz robimy pas ananasów , rozmieszczając je symetrycznie. Ananasy są wysokie na 14 rzędów i pierwszy oraz ostatni to same puste kratki. W środku zszycia kwadratów dłuższego boku robimy kwiaty wysokie na trzy rzędy.

Następnie znów 6 rzędów koronki i pas kwiatków wysoki na 5 rzędów.


Po kwiatowym pasie jest znów sześć rzędów koronki i kolejny pas ananasów  wysokich na 14 rzędów.

Ostatnia koronka jest taka sama jak w poprzednich okręgach. Końcowy pas ananasów przeplata się z kwiatami. Jest wysoki na 16 rzędów.

Narożniki obrusa wypełniamy też kwiatami. 

Wykończenie szydełkowego obrusa jest już proste i delikatne. W każdej kratce mamy 1 półs + 1 s + 1 półs. Tworzą się drobne ząbki :-)

Jak się pisze to wszystko proste ale rozmieszczenie symetryczne ananasów kosztowało mnie kilka pruć :-)

Najważniejsze jednak to to ,że jestem zadowolona z pracy i mam nadzieję,  że Obdarowana też będzie.



Miłego dnia Wam życzę i wspaniałego weekendu :-)

Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌳🌞🌼☔🌼🌞🌳




34 komentarze:

  1. Boziu, ileż to pracy. Obrus jest zachwycający. To jeden z tych, na który od razu się zwraca uwagę i się mu przygląda. To też jeden z tych, których przynajmniej ja, za żadne skarby nie chciałabym poplamić. hehe Masz ogromny talent, serce artysty. <3 Posyłam szeroki uśmiech. :))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za przemiłe słowa. Pracy był ogrom ale jak cieszy gdy już skończona ....warto dlatego dziergać. Przesyłam serdeczne usciski 😘

      Usuń
  2. Majstersztyk.Prześliczny obrus, ciekawy wzorek i super wykonanie,
    Czy był na to cały schemat czy sama kombinowałaś, do mnie przemawia bardziej schemat graficzny.Blokowałaś tego kolosa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam schemat serwety kwadratowej w ananasy i w oparciu o ten wzór kombinowałem . Psucie było a jakże . Nie blokowałam bo nie mam na czym naciągać. Wygrałam i przepracowałam lekko naciągając. Mój dom za mały dla niego . Bardzo dziękuję i serdeczności ślę 😍

      Usuń
  3. Bożenko chylę czoła! Jejku ile pracy przy nim, a ile cierpliwości musiałaś mieć :))). Wyszedł piękny ❤. Uściski kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale chyba warto było 😃Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam Justynko 😍

      Usuń
  4. Bożenko wspaniały obrus stworzyłaś, wielka z Ciebie artystka! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  5. Podziwiamy pracę, cierpliwość przy dzierganiu. Jesteśmy zachwyceni.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bożenko, obrus zachwycający!!! Mistrzostwo świata. Podziwiam nieodmiennie i chylę czoła. Buziaki ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdeczności ślę :-)

      Usuń
  7. O! Matko i córko!
    Cudo!
    Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej pracy :o)
    Pozdrawiam serdecznie :o)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładny, masz talent i cierpliwość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję . Po prostu kocham to co dziergam , to moja i terapia i pasja. Serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  9. Прекрасна скатертина! Велика робота! Браво майстрині!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję :-)

      Usuń
  10. Ваши скатерти безупречны и очень красивы.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy04:20

    Buenas noches.
    Podrían pasarme el patron de esta hermosura

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hice este mantel yo mismo y no tengo un patrón. El patrón fue creado junto con el trabajo en él. Los cuadrados del medio son un patrón del periódico y están en la imagen. Muchas gracias y un saludo 🌞

      Usuń
  12. Jestem poczatkujaca,ale tak mnie zauroczyl obrus ze juz jestem gotowa zaczac go robic
    Nie wiem czy potrafie,ale sprobuje
    obrus jest cudny i gratuluje cierpliwosci z tak duza praca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto spróbować , zachecam. Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń
  13. PIĘKNY, CUDNY I TRUDNY... ALE WARTO. PODZIWIAM 👏👏🥇💐🙋‍♀️ HANIA, SWIEŻO UPIECZONA EMERYTKA POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo serdecznie Cię pozdrawiam Haniu 🌞 Emerytura to piękny czas. A obrus trochę trudny , to prawda ale piękny. Niestety już nie mój . Bardzo dziękuję za odwiedziny 🌞

      Usuń
  14. Obrus jest piękny.Mam już za sobą kilka dużych obrusów ale ten byłby dla mnie ogromnym wyzwaniem. Jest tylko jedno ale nie umiem robić z opisu. Czy znalazłbym gdzieś schemat? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schematu tego obrusu nie mam bo to moja własna interpretacja popularnych splotów szydełkowych a drugim podparciem był schemat kwadratowej serwety z gazetki jw z tymi właśnie ściegami . Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  15. Dziękuję za podpowiedź i ruszam na poszukiwanie takiej serwetki. Życzę udanych prac .

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Tak zafascynował mnie ten obus,że szukałam schematu i znalazłam. Wydawnictwo Makler znalazło w archiwum numer z tym schematem i przysłali mi .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze bo ja bez schematu robiłam

      Usuń
  17. Fantastyczne dzieło! Podziwiam i gratuluję! Mam taki duży stół, więc od razu zamarzył mi się też taki obrus, ale w moim wykonaniu to by to trwało pewnie nie miesiąc, ale rok :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale warto się potrudzić. Będzie unikat. Bardzo dziękuję :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)