21 stycznia, 2019

Kolorowy top. Zrób razem ze mną :-)


Szarą zimą, bo bez śniegu i z krakowskim smogiem tęsknimy za kolorem, przynajmniej ja i to bardzo. Zabrałam się za dzierganie kolorowych kwiatów i połączyłam tak by tworzyły top, który mi się bardzo przyda w cieplejsze dni. Choć może i wcześniej w nim  pochodzę i ciemny czas zakoloruje.


Top wykonałam z bawełnianego, miękkiego kordonka Kaja 15 firmy Ariadna 
na szydełku nr 1,50 mm. Znajdziecie tu 10 kolorów:
biały, szary,zielony ,seledynowy, czerwony, pomarańczowy, liliowy, szafirowy, fioletowy i żółty.
Kolory są bardziej żywe i soczyste w swojej barwie niż na zdjęciach.


Top ma prosty fason - prostokąty , długie rękawy i ozdobny dekolt z łukami.
Tworzy go 61 kolorowych kwiatów - pod warunkiem, że dobrze obliczyłam.
W każdym razie kwiaty łączymy na bieżąco , zszywając je ze sobą , rząd po rzędzie. 
Rozmiar topu to  ok.42.

Zaczniemy od pojedynczego motywu - naszego szydełkowego kwiatka.
Pomysł tego motywu powstał przy dzierganiu kwiatowego obrusa. Odłożyłam obrus, wydziergałam pierwszy kolorowy motyw , spodobał się, więc wyszedł top.

Obrus będzie później więc zobaczycie ,że te dwa motywy mają dużo wspólnego , 
nie mniej jednak każdy jest inny.

Masz kwiatek ma 8 rzędów do przerobienia i 12 cm średnicy.


pętelka

12 słupków

12 s z 2 o.ł.

w każdym łuku : 4 s

*4 s łączone górą + 5 o.ł.*

w każdym łuku : 5 s + 5 o.ł.

*w 1o. na środku s robimy 9 s + o.ś. w środku łuku z o.ł.*

łuki z 11 o.ł.


Rząd ostatni jest rzędem łączenia poszczególnych szydełkowych motywów.

Tu narysowałam schemat oraz opis łączna poszczególnych kwiatów.

Motywy zszywamy na okrągło rzędami .

Najlepiej zacząć od dołu topu i iść w górę.
Najpierw zszywamy ze sobą 8 kwiatów w okrąg i jest to nasz obwód = 96 cm.
Tak budujemy 4 okręgi i do pachy mamy 44 cm.

Teraz czas na dekolt : na przodzie mamy po obu stronach po 1 kwiatku a z tyłu tylko 3.
Na ramionach łączymy 1 kwiat przodu ze zewnętrznym kwiatkiem tyłu.
Dokładnie tak jak na moim rysunku.

Rękaw w szerokości ma 3 kwiaty i jest długi na 4 okręgi.


Wykończenie całości to 3 półsłupki z 3 o.ł. wokół poszczególnych łuków.
Pobawiłam się tu też kolorami. Dekolt jest lila, dół topu fioletowy a rękawy : czerwony jeden, seledynowy drugi.


Na brak kwiatów nie mogę narzekać :-)



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

⛄❆⛄❆⛄



14 komentarzy:

  1. Czekawy pomysl-) pozdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Podoba mi się bardzo. :) Kolorowy, pełen radości. No fajowy, ślicznie się prezentuje. :) Bardzo lubię oglądać Twoje prace!! Pozdrowionka z mglistego śląska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też mgła, smogowa. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. Красиво и оригинально!
    У Вас золотые руки.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosenka!
    Bardzo Ci dziękuję za te kolory :) u mnie ostatnio szarrro ;)
    Śliczny topik :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tez szaro i chyba dlatego wciągnęłam się w kolory. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  5. Top jest cudowny.Super kolorystyka i wzór. Pięknie się prezentuje Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  6. Bożenko jest cudny!!!! Piękny i niezwykle twarzowy :)) Ile pracy, ale zachwyca! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój przerywnik obrusowej pracy 😀 Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń
  7. Ciekawy, po raz pierwszy się z takim topem spotykam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to mój własny pomysł . Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)