31 sierpnia, 2019

Szydełkowy dzwonek wys. 8 cm z sercem . Zrób razem ze mną :-)


Wczoraj od koleżanki dostałam  ten piękny wrzos a dziś stał się tłem szydełkowego dzwonka.
Ozdób świątecznych ciąg dalszy. Na razie jest jeden ale myślę , że wydziergam więcej ale nie co później bo ręce strajkują :-)
Dzwonek jest zrobiony z nici Nowosolskich na szydełku nr 1,25 mm i jak przystało na dzwon ma szydełkowe serce.

Wysoki jest na 8 cm , średnica góry to 5 cm a u podstawy ma 9 cm.
Ma też zawieszkę 2 x 8 cm. Usztywniłam go w kleju wikolowym na szklance do metaxy. 
Pomysł wyszedł sam z siebie gdy  szklanka " rzuciła mi się na oczy ". Od wieków (oczywiście przesadzam :-) ) stoi sobie  na półce ze szkłem, zapomniana i nigdy wcześniej do niczego nie używana a tu nagle błysk! i narodziny nowego pomysłu na dzwonek. 


Tak to już jest. Jednak się przydała :-) 

Wzór dzwonka nie jest trudny. Od góry biegną liście na siatce pustych kratek . Podkreśla je pas słupków by przejść w siatkowe łuki .  Wykończenie , obrąbek to pary słupków , rozdzielone oczkami łańcuszka.

Proste?

Proste ! bo wytłumaczę krok po kroku :-)

Myślę ,że najtrudniejszą sprawą jest znaleźć  formę do ukształtowania tego akurat szydełkowego dzwonka.


60 o.ł. = zawieszka
jeszcze 2 o.ł.
16 s w pierwszym o.ł.
w co 2 oczku : 3s w 1o. +2o.ł.
*3s łączone górą +2o.ł. + 5s + 2 o.ł.*
*1s +2o.ł.+ 7s + 2o.ł.*
przesuwamy się do pustej kratki 1s+2o.ł.+* 7s+ 3 puste kratki *2 kratki
* 4 kratki + 5 s *
*5 kratek + 3s*
*6 kratek + 3 s łączone górą*
same puste kratki ale troszkę większe * 3o.ł+ 1s*
w każdej kratce 4 s 
łuki z 5 o.ł. i tak robimy 5 okrążeń
w każdym łuku : 2x 2 s rozdz. 3 o.ł.


Małą kuleczkę ze styropianu obrobiłam półsłupkami i na łańcuszkowym sznurku przyszyłam do całości. Pierwszy mój dzwoneczek z sercem :-)
Zostanie ze mną :-)



Jestem zadowolona z tego wzoru. A Wam jak się podoba ? 

Który wzór lepszy dla choinkowych dekoracji ?






Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌳🌞🌼☔🌼🌞🌳




4 komentarze:

  1. Śliczny dzwonek, jeszcze takiego nie widziałam. Chętnie skorzystam ze wzoru. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny kursik, a dzwonek jest przecudowny! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekny dzwonek i wrzos tez.Dziękuję za wytłumaczenie.W tym upale to sama nie wiem czego chcę ,wskoczyła mi czapka moja osobista na druty.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już jestem ciekawa tej czapki 😃 schematy dzwonków zaczęłam rysować i może będą do publikacji . Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)