25 marca, 2017

Wielkanocna kartka dla wnuczki:-)



Wielkanoc tuż tuż . Najstarsze chrześcijańskie ruchome  święto w kolorach głównie zieleni i żółci. Święto zmartwychwstania a zarazem święto odrodzenia i wiosny. 

Kojarzymy je z kolorowymi pisankami, drożdżową babą , kurczaczkami, zajączkami ,cukrowym  barankiem czy też śmigusem-dyngusem.

To też jest święto rodzinne ale u mnie rzadko się zdarza by całą rodziną siąść przy świątecznym stole. Sercem , myślami jestem z moimi dziećmi, wnukami a dzięki internetowi jesteśmy w codziennym niemal kontakcie. Brak bliskich nie jest tak bolesny jak kiedyś bez Skype czy innych internetowych komunikatorów.

 Ślę zawsze kartki z życzeniami , tradycyjnie poprzez pocztę. W tym roku haftuję własne kartki.
Dla wnuczka i jego rodziców już była omówiona. Teraz się pochwalę wyhaftowaną karteczką dla wnuczki i jej rodziców.



Kurczak się budzi do życia, częściowo jeszcze w skorupce jajka a wkoło rozkwita wiosna 
w kwiatkach  i czekają pisanki.

Mulina i błękitna kanwa firmy Ariadna. Haftowałam podwójnymi pasmami.
Wzór podpatrzyłam  w "Sabrina Wydanie Specjalne - Haft Krzyżykowy " 1/2012.
Skorupka jajka ma 3 odcienie kremu by nie była całkiem jednolita a tym samym płaska.


Haft z frędzlami to 16x20 cm a cała kartka ma wymiar 18x21 cm.

Po wyhaftowaniu, docinamy kanwę, wyciągamy nitki na frędzelki i naklejamy na ozdobny karton.


Klej introligatorski Magic firmy Kamaben dostępny w zwykłym sklepie papierniczym, podobnie jak ozdobne kartony.

Skleja prawie wszystko a najważniejsze nie brudzi i nie przemaka.





Taka wyhaftowana kartka może stać się obrazkiem na ścianę . Wystarczy oprawić w ramki.


Ta kurczakowa karteczka też wyruszy w świat z farbkami i naklejkami na wielkanocne jajka.

Moje dzieci i wnuki są daleko ale dzięki takim gadżetom częściej pomyślą
 o rodzinnym i babcinym domu a tym samym o mnie :-)




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego skromnego bloga.

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie.

Do zobaczenia w następnym wpisie :-)


4 komentarze:

  1. Anonimowy14:10

    radosna karteczka. bardzo mi się podoba. Wnuczka pewno się bardzo ucieszy

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna karteczka, taka radosna :)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)