23 marca, 2017

Wielkanocna kartka dla wnuka:-)



Święta Wielkanocne już za trzy tygodnie. 
Nie robię w tym roku żadnych szydełkowych ozdóbek, chyba że jeszcze coś mnie natchnie. Postanowiłam za to zrobić wielkanocne kartki. Mimo ,że świat się zmienia chyba najbardziej w kontaktach między ludźmi , dalej wolę wysyłać tradycyjne a nie internetowe kartki. 

Może jestem z epoki dinozaurów?nie sądzę . Bez internetu nie wyobrażam sobie życia 
ale lubię zdjęcia w realnych albumach  i wolę korzystać z Polskiej Poczty do wysyłania
 kartek z różnych okazji.

Mój wnuczek jest wyjątkowo radosnym dzieckiem i jak zobaczyłam trójkę kurczaków w gazetce "Igłą Malowane " nr 5/2015 trochę w łobuzerskich pozach pomyślałam o nim właśnie 
i o kartce , którą wyhaftuję.

Z oryginalnego wzoru są tylko kurczaki i tak nie do końca bo mniej użyłam czarnych obwódek poszczególnych postaci. Reszta jest moja własna. 

Mulina Ariadny i błękitna kanwa też.
Krzyżykowałam potrójną nitką a czarna jest jednopasmowa.

Wymiary haftu z frędzlami to 20x12 cm. 
Całą karteczka to prostokąt o wymiarach 21 cm na 14 cm.


Po wyhaftowaniu obrazka , trzeba wyciągnąć nitki  - frędzelki i nakleić na jakiś ozdobny karton. 
Ja użyłam prostego w formie gotowego żółtego kartonu A4. W każdym większym sklepie papierniczym znajdziecie dość duży wybór kolorów, deseni  i grubości takich kartek. 
Musiałam trochę dociąć.


Klej jaki użyłam to klej introligatorski  "Magic" firmy Kamaben , który ma wiele zastosowań i nie brudzi oraz nie przenika na wierzch.

Super do sklejania brył geometrycznych, książek, tkanin , korka, porcelany. Mogę śmiało polecić. Kupiony w zwykłym papierniku.


Nie chciałam rozkładanej kartki co łatwo też zrobić samemu. Jak się spodoba Filipkowi to rodzice, a zwłaszcza jego mama pomyślą o oprawie w ramki. Będzie łatwiej. Przybędzie nowy obrazek na ścianę pokoju wnuczka a jest ich już kilka :-)

Kartka niedługo wyruszy do wnuczka i jego rodziców razem z farbkami i ozdobnymi wielkanocnymi naklejkami na jajka. Tam gdzie mieszka trudno o takie gadżety a tradycji musi stać się za dość:-)




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego skromnego bloga.

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie.

Do zobaczenia w następnym wpisie :-)



2 komentarze:

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)