29 października, 2016

Komin- kaptur czyli dziecięca czapka z uszami . Krok po kroku w zdjęciach. Poradnik.




Za namową czteroletniej wnuczki, wydziergałam na szydełku dla niej kaptur-komin z uszami wilka.
Dzieci mają różne pragnienia i pomysły ale od czego jest babcia , dla której dzień bez ręcznej 
robótki to dzień stracony?

Więc jest czapka nie czapka, raczej samodzielny kaptur.



Wybrałam włóczkę z moich zapasów w trzech kolorach : białym,szarym i czarnym. Robiłam podwójną nitką by było cieplej.

Włóczki są róże ale grubość nitki jest podobna. Biała to Red Heart Super Saver , szara - Lilly Inter-Fox , czarna - Family Inter-Fox.
Szydełko nr 5 mm.



Komin-kaptur waży 231 g i ma wymiary:
wysokość : 38 cm ; szerokość bez otoka : 34cm u podstawy i 29 cm przy twarzy ; otok : 5,5 cm .
Uszy są wysokie na 9 cm a szerokie u podstawy na 10 cm.

Opis wykonania krok po kroku przedstawiam, jak zwykle, w zdjęciach.

Robimy 60 oczek łańcuszka
1 rząd
60 słupków czarnych
2 rząd
70 słupków czarnych - równomiernie dodajemy 10 słupków
3 - 7 rząd
70 słupków : 1 x szarą i 4 x białą
8 rząd
przerabiamy szarą po 3 słupki , łączone górą
 + 2 o.ł.
9 rząd
czarną robimy po 3 słupki w 1 oczku
10 rząd
64 słupki białe - zostawiamy przerwę na głowę
11 rząd
3 białe słupki razem na początku i na końcu rzędu = 60 słupków


12-20 rząd - włóczka biała
21-22 rząd - włóczka szara
23-25 rząd - włóczka czarna


Zeszywamy górę tak by utworzył się kaptur. Ja zeszyłam oczkami ścisłymi. 




Teraz robimy otok wokół twarzy. Otok ma trzy rzędy.

1 rząd 
włóczką szarą robimy słupki

2 rząd 
włóczką czarną robimy słupki

3 rząd 
1 o.ścisłe + 1 o.ł. + 3 słupki, rozdzielone 1 o.ł. + 1 o.ł. i powtarzamy
szydełko wbijamy po 2 słupkach




Czas na uszy. Robione są też na szydełku ale cieńszym bo nr 2 i z pojedynczej nitki.



Najpierw zrobiłam półsłupkami tył uszu. Półsłupków jest 17 i w każdym rzędzie zamykamy po 1 oczku z brzegu a później 
po 1 by dojść w 16 rzędzie do 1 oczka.



Na podstawie , białą włóczką robimy 13 półsłupków . Brzegi zostawiamy dla włóczki szarej.

Dziergamy trójkąt mniejszy od czarnego. Moja biała włoczka była grubsza od czarnej więc nierównomiernie zamykałam oczka. Najważniejsze by otrzymać trójkąt mniejszy o ok. 1 cm.





Dołączamy nitkę szarą i obrabiamy słupkami. U samej góry w 1 oczku robimy 3 słupki.




Zszywamy czarnymi półsłupkami.





Wystarczy uszy przyszyć i mamy gotową czapkę :-)



Można ją już dziś nosić bo jak każdy kaptur raczej ochrania a nie ogrzewa głowy przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. 

Myślę,że srogą zimą ( oby nie przyszła ! )  to można komin-kaptur zakładać na zwykłą czapkę.
Wtedy żadne mrozy nam nie straszne :-) nam? dzieciom,wnukom :-)




19 komentarzy:

  1. Wnuczka miała ciekawy pomysł, a Babcia świetnie go zrealizowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnuczka dorasta a ja podążam za nią:-) Taka dobra zmiana w moim życiu:-)

      Usuń
  2. Kurczę ! Ty to masz talent! :) Gratuluję ! Na prawdę piękne rękodzieła ;) Przy takim czymś można wiele zaoszczędzić na np. prezentach a także troszkę dorobić do budżetu domowego c;
    Pozdrawiam ^^>
    Zapraszam do mnie:
    bylasobiepanda.blogspot.com 

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. To prawda, tym co uwielbiam "załatwiam" prezenty. O zarobkach trudno powiedzieć. Polski rynek nie docenia takich rzeczy. Przynajmniej nie spotkałam się z tym. Ale zawsze zostaje taka możliwość. Zaglądnę do Twojego bloga jeszcze dzisiaj. Serdecznie pozdrawiam:-)

      Usuń
  3. Świetny komin, wnusia na pewno zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Wnusia daleko mieszka więc wszystko przed nami czy będzie szczęśliwa. Pozdrawiam:-)

      Usuń
  4. Rewelacyjna czapka, bardzo mi się podoba:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja! I te kocie uszy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:-) myslalam,ze uszy wilka zrobiłam:-) ha,ha. Ale kocie bardziej pasują:-) tym bardziej ,ze w robótkach pomaga mi kocica Negri.

      Usuń
  6. Anonimowy22:59

    Piękne. Kombinowałam ostatnio coś takiego, ale zrobiłam tylko wersje mini na próbę. Super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-). Mam nadzieję,ze ten moj poradnik pomoże:-)

      Usuń
  7. Super sprawa�� doskonale nadaje się na prezent �� pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne! miałam kiedyś coś podobnego jak byłam mała, mojemu dzieciu by się przydał taki by go chroniło przed zimnem :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moda ciągle zawraca i chyba dobrze. Bardzo dziękuję i pozdrawiam:-)

      Usuń
  9. Mi podoba się to, że dzieciaczki mają bardzo sporo różnego rodzaju czapek i mogą je nosić w każdą porę roku. Natomiast dla mężczyzn proponuję świetne kapelusze od https://hatfactory.pl/28-kapelusze-meskie gdyż to właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie idealnie wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapelusz to nie odłączony atrybut dżentelmena🌞

      Usuń
  10. Świetnie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)