26 maja, 2017

Zielona koronkowa bluzka. Zrób razem ze mną :-)



Praca z szydełkowymi motywami jest dosyć żmudna . Robimy wielką ilość tych samych elementów aby je później zszyć ze sobą i ułożyć w bluzkę, sukienkę czy kamizelkę.

 Jest to praca też bardzo kreatywna bo większość motywów można swobodnie łączyć z innymi, co daje dużą swobodę w kształtowaniu różnych wzorów. Gdy wykorzystamy różne kolory włóczek otrzymujemy efekt patchworku. Gdy połączymy  w jednolitym kolorze nierówne brzegi szydełkowych motywów  z pustymi miejscami otrzymujemy efekt koronki.

Moją zieloną bluzkę tworzą motywy w dwóch wielkościach. Elementy łączymy w ostatnim rzędzie i jest to dość wygodne. Nie musimy dodatkowo zszywać.


Potrzebujemy kordonek Maja 8 - 4,5  motka po 340 m  i szydełko nr 2 w kolorze nr 363.

Zaczynamy od większych motywów, które mają 7 rzędów a przestrzenie pomiędzy nimi wypełnimy mniejszymi motywami na 5 rzędów.



6 o.ł. zamykamy o.ś. w kółko

1 rząd
12 półśłupków = ps

2 rząd
w każdym ps robimy 2 słupki = s
otrzymujemy 24 s

3 rząd
24 ps

4 rząd
w co 3 ps robimy 1 ps + 5 o.ł.
otrzymujemy 8 łuków





5 rząd
w każdym łuku - 1 ps + 3s + 3 pikotki w 1 o. 
+ 3 s + 1 ps  i o.ś. na ps rzedu poniżej

Mamy 8 ramion



6 rząd
robimy łuki z 7 o.ł. wokól 8 ramion i zaczepiamy je w środkowym pikotku
( tych łuków jest 16 )






7 rząd
na każdym łuku 8 ps + 3 pikotki w 1o. + 8 ps

W tym rzędzie łączymy motywy ze sobą środkowymi pikotkami w 2 o. pikotka.


Pikotek, pikotka to 3 o.ł. łączone w podstawie o.ś. a zdjęcia z instrukcją są tutaj 

Wiemy już jak zrobić poszczególne szydełkowe motywy... ale :  jak zrobić z tego bluzkę ?

Zielona szydełkowa bluzka ma nierówny dół i tym samym trochę inny tył. Pośrodku przodu przedłużające się poły przechodzą w dłuższy tył.



Zaczęłam od pasa w górę. Na początku robimy większe elementy zszywając je w kółko na odwód biustu. U mnie jest to 11 motywów. Robiąc drugi rząd uzupełniałam powstające "dziury" mniejszymi motywami.

Gdy dochodzimy do wysokości od pasa do pach , rozdzielamy robótkę na 2 części czyli na przód i tył. W mojej bluzce to jest po 5 motywów a połówki zostawione na otwory pod rękawy.


Szerokość rękawów ma u mnie 5 dużych motywów. Musimy pamiętać , że zawsze zszywamy elementy w ostatnim rzędzie poprzez środkowe pikotki. Jeżeli zapomnimy to każde ramię kwiatu będziemy musieli osobno ręcznie zszyć.


Od pasa w dól zmniejszamy w każdym rzędzie po jednym motywie z każdej strony, zostawiając jeden po środku. I tak w drugim od pasa rzędzie mamy 10 motywów z tym ,że w środku tyłu wszywamy dwa motywy razem by zwiększyć szerokość bluzki. Strzałka pokazuje miejsce dodatkowego motywu.



Dekolt dopasowujemy mniejszymi motywami do swoich potrzeb. Każda z nas woli duże lub mniejsze półokrągłe dekolty.


Nie jestem autorką szydełkowego motywu. Ściągnęłam go z książki "220 splotów szydełkowych" wydanie drugie z 2015 r. Natomiast kształt, fason bluzki jest całkowicie mój własny.


Szydełkowałam tę zieloną bluzkę dość długo bo nużą mnie robótki z motywami . Wolałam ten projekt przerywać innymi pracami a było ich parę :-) W każdym razie jestem bardzo zadowolona z końcowego efektu i będę ją często nosić pod warunkiem, że lato dopisze.

Nie ma jak własnoręcznie wykonana bawełniana ,  koronkowa bluzeczka !

A Wam jak się podoba? Może być?



 

Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego skromnego bloga.

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie.

Do zobaczenia w następnym wpisie :-)


7 komentarzy:

  1. Ja niestety nie mam do tego ręki. Podziwiam za talent ! Pięknie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :-) Proszę próbować i nie zniechęcać się a praktyka czyni mistrza-tu oczywiście nie mówię o sobie ale dziergam by się doskonalić :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Śliczna!
    Elementy szydełkowe umiem już połączyć ;) ale jeszcze do zrobienia bluzeczki chyba jeszcze nie dorosłam ;)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorosnąć zawsze można :-)najtrudniejsze zszywanie, moim zdaniem:-) serdecznie pozdrawiam:-)

      Usuń
  3. Bardzo ładna, właśnie czegoś takiego szukałam!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna, koronkowa robota. Na tutorialu wygląda prosto, ale jak się zabrać do roboty, to już pojawią się schody.

    OdpowiedzUsuń