13 marca, 2018

Szydełkowe bolerko. Zrób razem ze mną:-)



🌼🌼🌼Dzisiaj rano niespodzianie zapukała do mych drzwi 
Wcześniej niż oczekiwałem przyszły te cieplejsze dni 
Zdjąłem z niej zmoknięte palto, posadziłem vis a vis 
Zapachniało, zajaśniało, wiosna, ach to ty 
Wiosna, wiosna, wiosna, ach to ty 🌻🌻🌻
                                                                          fr."Wiosna ach to ty" - Marek Grechuta


Wiosny kalendarzowej co prawda jeszcze nie ma ale czujemy ją coraz mocniej. 
Niech trwa !
Mój ulubiony Wykonawca pięknie ją opisał, fantastycznie oprawił w muzykę 
i doskonale ją wykonał :-) To jedna z moich ulubionych piosenek, pogodna, ciepła i optymistyczna :-)
A jakie Wam się podobają wiosenne utwory?

Myślałam,że nie skończę przed krótkim urlopem , wiosennym jak najbardziej....ale się udało :-) 


Szydełkowe bolerko w kolorze ecru  z krótkim rękawem. Dekolt w szpic. Poły lekko otulają przód. Rękawki są "zszyte " perełkami. Dwa sploty na szydełko oraz trochę wachlarzy przy wykończeniu części dekoltu. Rozmiar 36-40.

Bolerko zrobiłam na szydełku 1.75 mm z tureckich bawełniano - poliestrowych nici "Timya". Włóczka pakowana jest w motki 100 gramowe o długości nitki 410 m każdy.
Nić z połyskiem, skręcona , trochę się rozdwaja ale dobrze mi się z nich dziergało.
Wykorzystałam 2,5 motka.

Bolerko "budujemy " na prostokącie a wykrój tak się prezentuje:


 Rękawy to też prostokąty ale będziemy je robić od każdej  pachy.



Bolerko jest mojego własnego wzoru ale dla lepszego odbioru znalazłam schematy zastosowanych tu splotów w gazetce  "Diana extra" nr 1/2001. 

Oczywiście , nie mam w głowie wszystkich ściegów na szydełko :-) wspomagam się gazetkami lub książkami.



Zaczynamy :-)

Robimy 267 oczek łańcuszka i 1 o.zwrotne.
1 rząd
2 półsłupki +* 3 o.ł. + 1 półs. w 4o. + 5 o.ł. + 1 półs w 6 o. *+ 2 półs
2 rząd
1s +1o.ł.+*2x3s łączone górą i rozdzielone 2 o.ł. + 3 o.ł. + o.ś. w łuku + 3o.ł.*+1o.ł.+1s
3 rząd
1 półs+*5o.ł.+1o.ś.w łuku +3o.ł.+1o.ś.w łuku*
+1 półs
4 rząd
1s+*3o.ł.+1o.ś.+3o.ł. +2x3s łączone górą i rozdzielone 2 o.ł. *+ 3o.ł.+1s

Rzędy powtarzamy robiąc zwykły prostokąt . Mamy 27 motywów. Na wysokości 24 cm robimy przerwy na rękawy po 1 motywie.



Każdą część - czyli połówki przodów i tył - robimy oddzielnie.

 Robótkę tak dzielimy:
6 motywów na lewą połówkę przodu
13 motywów na tył
6 motywów na  prawą połówkę przodu

Pod szpic dekoltu zostawiamy w rzędach po 1 motywie .



Teraz rękawy:-)

Pachę otaczamy 1 rzędem splotu tak by było 17 motywów czyli 17 par słupków.

Szydełkujemy na wysokość 9 cm.

Następnie otaczamy pachę półsłupkami , łącząc rząd w kółko.

Zaczynamy drugi splot - koronka wykończeniowa dołu rękawa.



Koronka:-)

Wachlarze robimy , jakby , każdy z osobna , przechodząc na kolejny wachlarz.
I tak :
  • przesuwamy się oczkami ścisłymi 6 o. w przód
  • 6 o.ł. + 1s w 1 o. lub za pierwszym pikotkiem
  • 12 s
  • przesuwamy się o 2 o
  • 2o.ł+5s z 2o.ł.+1s 
  • doczepiamy powyzej 2 pikotka
  • pikotki

Powtarzamy do końca okręgu. Podobnie robimy drugi rękaw.
Koronką ozdabiamy dól i poły bolerka bez dekoltu. Dekolt obrobiłam różnej wielkości wachlarzami.
Przerwa rękawów jest też obrobiona - półsłupki . Tył i przód rękawów łączymy perłami .




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷



5 komentarzy:

  1. Cudowne bolerko, śliczne!
    Podziwiam Twoje prace a już w szczególności robienie szydełkiem nr 1,75?!? Dla mnie to kosmos ;) albo moja ślepota;)))
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne <3 Ja do tej pory nie odważyłam się wyszydełkować niczego do ubrania, ale jestem chyba coraz bliżej tej decyzji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubrania z szydełka są najczęściej niepowtarzalne wiec warto robić . Zachęcam i pozdrawiam🌞dziękuję za odwiedziny i miłe slowa🌞

      Usuń
  3. Marzy mi sie robienie takich rzeczy. Ja na razie umiem tylko zrobic maly kwiatuszek-( pozdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia trzeba spełniać 😃 tym bardziej jak podstawy szydełkowania sa😃bolerko to trochę więcej słupków i oczek łańcuszka😃

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)