25 czerwca, 2018

Obrus 130x200 cm. Zrób razem ze mną :-)



Koronkowy prostokątny obrus z szydełkowych kwadratów ma wymiary :
szerokość 130 cm a długość to  200 cm. Jest zrobiony z białego kordonka  Aria 5
na szydełku 1,75 mm.
Zabrał mi ... albo przyjemność robienia trwała prawie miesiąc z przerwami :-)
Ma 54 kwadraty o koku ok. 17 cm i obwódkę szerokości 11 cm.

Szydełkowy obrus to prezent dla przyjaciółki na stół 100x170 cm.
W domu nie mam tak dużego stołu więc całość prezentuję na moim łóżku :-) 




Wzór motywów znalazłam w internecie i nie wiem kto jest jego autorem. Robiłam na podstawie zdjęcia. Spodobał mi się ten kwiatowo-gałązkowy splot.

  Z takich samych szydełkowych kwadratów zrobiłam też 
                                                         dla siebie ażurowe bolerko


            Tam znajdziecie szczegółowe omówienie wykonania jednego motywu a zdjęcie pokazuje poszczególne etapy dziergania.



Do zrobienia tej wielkości obrusu potrzebujemy sześciu motków kordonka.

Gdy zszyjemy ze sobą potrzebną ilość kwadratów , przystępujemy do dziergania obwódki. Koronka
wokół   ma 11 cm szerokości i 11 rzędów do przerobienia. 


Proste boki :
pierwsze pięć rzędów to łuki z 5 oczek łańcuszka
rząd 6-7
puste kratki : słupek z 4 o.ł.
rząd 8
9 s w 1 kratce + o.ś. w środku kratki rzędu poniżej + 3 łuki z 5 o.ł. i powtarzamy
rząd 9
*9s z 1o.ł. + o.ś. + 2 łuki*
rząd 10 
*8 pęczków z 3s =s łączone górą z 2 o.ł.+ o.ś.+ 1 łuk
rząd 11
*3 pęczki z 3 o.ł. + 2 pęczki w 1 kratce z 3 o.ł. + 3 pęczki z 3 o.ł. + o.ś.*

Na czterech szpicach dziergamy oczywiście inaczej. Przekątna to pęczki z 3 słupków.
Cztery rzędy są po 2 pęczki rozdzielone 5 o.ł. a następnie po 3 pęczki rozdzielone 3 o.ł.
Ilość łuków po obu stronach przekątnej dobieramy do wachlarzy.


Dość dużo roboty ale chyba warto dla końcowego efektu. ja jestem bardzo zadowolona a moja psiapsiółka ? na pewno też :-)




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷




11 komentarzy:

  1. Piekny obrus, a wczesniejsze bolerko zachwycajace-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bożenko, zachwyciłam się tak, że dech mi zaparło:) Chcę do Krakowa na korepetycje! Czy myślisz, że nauczyłabym się robić takie kwadraty? Zaznaczam, że umiem trzymać szydełko (chyba;-))) i robić łańcuszek, słupki i półsłupki. I na tym kończy się moje szydełkowe wtajemniczenie. A Twoje prace nieodmiennie mnie zachwycają. Mistrzostwo absolutne!!!! Pozdrowienia i miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje umiejętności w zupełności wystarczą😀 jeden kwadrat jest bardzo prosty do wykonania i jest dość duży więc praca szybko rośnie 😀 i tym sposobem nie zniechęca . Miejsce do korepetycji ciagle wolne - zapraszam 🌞 Bardzo dziękuję za miłe słowa 😍 buziaki przesylam😘

      Usuń
  3. Świetny jest. :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞😍

      Usuń
  4. Piękny obrus :o)
    Znam ten wzór :o) nawet zaczęłam robić bolerko... jakiś czas temu ;o)
    Wolę chyba jednak podziwiać Twoje szydełkowe dzieła niż sama je dłubać ;o)
    Pozdrawiam serdecznie :o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już zaczęłaś to serdecznie zachęcam do dokończenia 👍😀 Moje bolerko mnie cieszy i zawsze prawie ze mną 😀 Bardzo dziękuję i serdeczności przesyłam 😍

      Usuń
  5. Obrus piękny i wymagający dużo samozaparcia już dziergałam z tego wzoru i na pewno jeszcze będę (ja od razu łączę kwadraty od drugiego w ostatnim okrążeniu ) jak bym miała zszywać to bym chyba nie robiła nic z modułów,zawsze łączę z następnym w ostatnim okrążeniu:):)
    pozdrawiam gorącą i z zachwytem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motywy tez łącze w ostatnim rzędzie . Tu w tym wpisie zamiast zszywania powinno być łączenie. Jakbym miała zszywać to tego obrusu by nie było. Bardzo nie lubię szyć ręcznie a zwłaszcza przyszywać guzików 😀bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie 😍

      Usuń
  6. Яка краса!!!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)