10 listopada, 2018

"Gwiazda" Edgar Degas - na kanwie.




Edgar Degas to francuski malarz i rzeźbiarz, żyjący w latach 1834 do 1917.
Uważany jest za jednego z impresjonistów, choć on sam odrzucił to zaszeregowanie 
i wolał mówić o sobie : malarz-realista. Był mistrzem przedstawiania postaci w ruchu .
Kochał taniec. Przyjaźnił się z tancerkami, towarzyszył im na próbach ,
 podpatrywał , rysował, później malował. Połowa jego prac dotyczy baletu.

Jakiś czas temu w Coricamo kupiłam wzór graficzny "Star - Edgar Degas" , myśląc oczywiście o wnuczce, która kocha balet .Musiał jednak  troszkę poleżeć. Haftowanie jest wyjątkowo czasochłonne i długo czeka się na końcowy efekt.

Do haftu wybrałam błękitna kanwę 14 ct czyli 54 oczek na 10 cm oraz mulinę Ariadny 
w 18 kolorach. Główna barwa to zielony w czterech odcieniach.


Jak sobie radzę z tą ilością mulin ? Trzymam w kopertach i organizerze, który kiedyś tam sobie wymyśliłam . Pudło spełnia swoje zadania i bardzo przyspiesza pracę :-)
Tu podpatrzycie co wymyśliłam


Haft tym razem nie krzyżykowy ale gobelinowy czyli pół krzyżyka :-)
Haftowałam trzema nitkami muliny. Kanwa trochę przebija w niektórych miejscach. Mulina była jakby i grubsza i cieńsza. Dziś żałuję, że nie kupiłam mulin innej firmy.

Cały obrazek jest nieduży i ma wymiar 20 cm na 23 cm. Ciężko było kupić takiej wielkości ramkę 
a czas mnie gonił więc wybrałam taką jak widzicie, troszkę za dużą w kolorze złotym , którego 
 nie udało mi się prawidłowo sfotografować.

W ogóle obrazek jest dużo ładniejszy niż na zdjęciach.  Przestrzeń ramki wypełniłam ciemno zieloną flizeliną i nawet mi się podoba :-)

Ciekawe co powie wnuczka :-)



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🍁🍂🌿🍂🍁






4 komentarze:

  1. Wnuczka będzie zachwycona!!! Haftowałaś od serca i to widać!! Ja również trzymam muliny w segregatorze i koszulkach i zgadzam się - to ułatwia sprawę :)) Nigdy nie haftowałam Ariadną, zazwyczaj wybieram DMC lub Anchor :) i polecam te muliny. Obraz śliczny, widać ile pracy włożyłaś! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję😀 Muliny Ariadny chyba muszę wymieniać pomału na inną. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  2. Piękny hafcik!!! Doskonały prezent.
    Niestety haft zajmuje dużo czasu, ale za to efekt wart jest czekania 🙂
    U mnie muliny nawinięte na bobinki, posegregowane w pudełeczkach z przegródkami z Castormay. Niestety nie lubię Ariadny, mam tylko DMC
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musze i ja zmienić muliny . Tylko co zrobić z Ariadną ? Może coś wymyślę . Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)