22 listopada, 2018

Kwiatowo-irlandzkie ubranka na bombki . Zrób razem ze mną :-) cz.1


Czy czujecie już zbliżający się magiczny czas Bożego Narodzenia? ja tak:-)
Tym bardziej, że z mojego szydełka zaczęły "schodzić" nowe , białe ubranka na choinkowe bombki.


W tym roku pomyślałam o wykorzystaniu wzorów irlandzkich i tak powstały trzy kwiatowe bańki - to po krakowsku , ogólnie znane jako bombki :-)

Wszystkie bombki mają 8 cm średnicy . 
Ubranka wykonałam z kordonka  Muza 10 na szydełku nr 1. Każda ma inne ubranko.

Zapraszam do poradnika  :-)

Będą trzy części , dla każdej szydełkowej bombki osobny .

Dziś zielona bombka w irlandzkim szydełkowym wzorze z kwiatem z każdej strony.
Wzór przestrzenny. 
Dużo pikotków z 6 oczek łańcuszka a więc dość duże oraz  sterczące kwiatowe płatki .






8 o.ł. zamykamy w kółko

16 półs

8 łuków z 5 o.ł.

na każdym łuku : o.ś. + 5s + o.ś.

od tyłu 8 łuków z 6 o.ł. - łuki zaczepiamy na łukach  rzędu pierwszych płatków

na każdym łuku : o.ś. + 6s + o.ś





od tyłu , zaczepiając o.ś. o łuki drugiego rzędu płatków - 8 łuków po  7 o.ł.

na każdym łuku : o.ś. + 7s + o.ś.

zaczepiając od tyłu : 
duża pętla: o.ś. + 7o.ł.+ pikotek z 6o.ł. + 7 o.ł. + pikotek + 8 o.ł. + o.ś. na tym samym łuku 
co pierwsze o.ś.
mała pętla : z ostatniego o.ś.  3 o.ł. + pikotek + 3o.ł. + pikotek + 4 o.ł. + o.ś zaczepione o kolejny łuk 
i powtarzamy całą małą pętlę
Całe okrążenie ma 4 duże pętle i 8 małych

duży łuk obejmujący dużą pętlę z dwoma pikotkami pętli mniejszej : 4 o.ł. + pikotek + 4 o.ł.+ pikotek+ 5 o.ł. + o.ś. na środku dużej pętli + 4o.ł. + pikotek + 4 o.ł. + pikotek + 5 o.ł. + o.ś . między pikotkami małej pętli

mały łuk : 4 o.ł. + pikotek + 4 o.ł. + pikotek + 5 o.ł. + o.ś. pomiędzy pikotkami małej pętli
Całe okrążenie ma : 4 duże łuki i 4 małe łuki




Teraz robimy drugą część bombki , łącząc obie w ostatnim okrążeniu .


Ostatnie kilka łączeń wykonujemy na bombce.






Ta bombka najbardziej mi się podoba , choć mąż mówi, że to bańki z ryjkami . Dla mnie to kwiaty a kolor zielony jeszcze bardziej to podkreśla. Bombkę już podarowałam mojej wspaniałej starszej wnuczce, która skakała z uciechy :-)a to najważniejsze:-)




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🎄🎄🎄🎇🎄🎄🎄





4 komentarze:

  1. Urocza, jeszcze takiej nigdzie nie widzialam.-) Tez bym chciala zrobic, ale nie wiem od czego zaczac.-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kołeczka z 8 oczek łańcuszka - tak się zaczyna dziergać jak już masz kordonek, szydełko i bombkę . Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń
  2. Śliczne!!! Ja również jeszcze tak przystrojonych bombek nie widziałam! Pięknie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wzór mi się tak spodobał już kiedyś , że chciałam go zrobić . Padło na bombkę 😀 Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)