09 czerwca, 2019

Koronka. Zrób razem ze mną :-)


Czy lubcie czerwiec?
Ja , bardzo za jego długie dni i zazwyczaj ciepłe wieczory i noce.
Od lat jest również miesiącem mojego dłuższego urlopu. Nie przepadam za tłumami a jeszcze przed końcem roku szkolnego, w uzdrowiskach jest cicho i spokojnie.
Co prawda nie wszystko jest jeszcze otwarte ale wyjeżdżam głównie po to  by odpocząć od smogu i hałasu wielkiego miasta.


Czerwcowe prezentacje robótek zaczynam od koronki, którą zrobiłam by ozdobić białą tunikę.
Tunice zawsze coś brakowało i chyba jest dużo lepiej.


Koronkę zrobiłam z Muzy 10 , szydełkiem nr 1 mm opierając się o wzór zamieszczony w "Sandra Extra" 1/2015 i trochę go modyfikując. Tam była częścią spódnicy a u mnie samodzielną koronką.

Koronka ma wysokość 9 cm i jest prosta w wykonaniu. Można nią ozdobić sukienkę, bluzkę czy cokolwiek co chcecie. Wydłuży też za krótką spódnicę .

U mnie padło na tunikę z głębokimi rozcięciami po bokach. Tunika jest z cienkiej wiskozy.

Koronkę możemy zrobić solo i doszyć do ubrania ale można też bezpośrednio wbić się w materiał cienkim szydełkiem. Ja tak właśnie zrobiłam.


1 i 2 rząd to same półsłupki

3 rząd - puste kratki = 1 s+ 2 o.ł.

Motyw ma 23 o.ł. :
1s+5o.ł.+10 półs+5o.ł.+2s




Zamieszczam schemat z gazetki jw.

Wykończenie koronki to łuki  z 5 oczek łańcuszka.

Po pustych kratkach przerabiamy 14 rzędów diagramu i łuki ostatniego przenosimy też na boki koronki.



Ta tunika jest tak długa, że może być sukienką mini. Chyba teraz ją polubię bo bez koronki trochę przeleżała w szafie , zapomniana troszkę , omijana mimo 
"nie mam się w co ubrać !" :-(

Znacie to ? na pewno tak :-) przynajmniej raz na jakiś czas.



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌿🌞🌼☔🌼🌞🌿



2 komentarze:

  1. No proszę, nowy stary ciuszek, bardzo elegancko wyszło i świetny pomysł ,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie samej teraz bardziej się podoba :-) Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)