10 czerwca, 2019

Obrus 170 x 120 cm. Zrób razem ze mną :-)


Już jestem na walizkach ale chcę się pochwalić domowym obrusem. Głupim :-) , tak mówi sympatyczna koleżanka, bo nie zna plam, nie musi być prasowany i jest chyba niezniszczalny.
Bez zabiegów, oprócz prania, jest niewzruszenie czysty i piękny.



Ozdabia mój salon :-) za wielkie słowo :-) czyli największy pokój , już od dłuższego czasu, około roku . Zrobiłam go ze złotego  kordu Ariadny Koral 10 na szydełku nr 1,75 mm.
Nie prezentowałam go wcześniej bo jakoś tak czas przeleciał a ciągle coś nowego schodziło z drutów i szydełka a on był domowy, swojski.

Podobny obrus już zrobiłam wcześniej z beżowego kordonka Maja 5 i był sześciokątny
a mój własny jest owalny.

Wzór serwety z "Diana Robótki Extra nr 4/2013 przerobiłam w dwa różne obrusy. Ten starszy opublikowałam w  bardzo szczegółowym poradniku krok po kroku w dwóch częściach więc nie będę się powtarzać - odsyłam do linków - jest tam też schemat oryginału.

część 1            część 2


A mój obrus tak powstawał ale wszystkich etapów nie fotografowałam.


Po wykonaniu 26 okrążeń , powtórzyłam jeszcze dwa razy przedostatni rząd.

Z każdego boku dodałam po trzy gałązki z kwiatami , opierając się o schemat.

Obrus sam przechodził w elipsę.


Do końca przerabiałam okrążeniami a do wzmocnienia kształtu proste boki przerobiłam w łukach na słupkach a nie na podwójnych słupkach.

Wykończenie to dwa okrążenia :
wachlarze z 13 podwójnych słupków 
6x3s łączone górą + 3 o.ł.





Ten piękny wzór gałązkowy  zafascynował mnie dawno i chciałam bardzo mieć go wciąż " na oku".
I mam :-) prawie co dnia od jego "wyprodukowania " :-) 



Żegnam się z blogiem i Wami na co najmniej dwa tygodnie. Czas odpocząć od codzienności.
Czas na podbój Ziemi Kłodzkiej. Jadę z szydełkiem oczywiście . Przynajmniej obiecany obrus zacznę. Tym razem klasycznie biały.

Aktualnie mam zaczęte dwie prace - komplet serwetek i krzyżykowy haft. Może tę pierwszą  zobaczycie w czerwcu (pewno tak :-) ) ...bo haft to żmudna i długa robótka a dopiero jestem na początku.




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌿🌞🌼☔🌼🌞🌿



i do zobaczeniu już latem :-)☀️🌞☀️🌞☀️



9 komentarzy:

  1. Bożenko, obrus cudo!!! Zachwyca!!! Ile pracy w nim, ale warto było :)) Odpoczywaj kochana i wracaj do nas z nową energią!:)) Miłego wyjazdu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie prezentuje się ten obrus!
    Miłego odpoczynku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obrus cudowny, piekny kolor.Udanego wypoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękną dekorację salonu przedstawiasz!!! Podziwiam tak wielkie prace szydełkowe. Serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję 😍 i serdecznie pozdrawiam 😍😘

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  7. Zdobi na pewno! Piękny obrus i sama chętnie położyłabym go na swoim stole.
    Miłego wypoczynku!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)