06 czerwca, 2020

Fioletowa sukienka na 140 cm wzrostu. Zrób razem ze mną :-)




Dzień dobry 🌞
w pierwszy weekend czerwca , tak pięknie słonecznego i ciepłego . 
Oby pogoda nam dalej sprzyjała :-)

 Tak jak poprzednio obiecałam - przedstawiam nową sukienkę dla starszej wnuczki . Już dawno nie dziergałam coś małego i to jeszcze na drutach. Ale gdy otworzyłam paczkę z zamówioną  Alize Cotton Gold i poczułam ją w palcach , wybrałam właśnie druty. Wydaje mi się, że lepiej z niej dziergać niż szydełkować. Nitka jest grubsza ale delikatna , miękka , wiotka i ładnie skręcona. W składzie jest 55 % bawełny i 45 % akrylu. Każdy motek to 330 m w 100 g wagi. Jest bardzo wydajna.

Na sukienkę zużyłam niecałe trzy motki a dokładnie 250 g a wzory są przestrzenne , strukturalne , które zawsze więcej włóczki potrzebują. Spódnica sukienki jest bardzo rozkloszowana by tańczyła razem z Helenką :-)


Fioletowa sukienka ma wymiary : długość od ramion - 70 cm
szerokość pod pachami 34 cm
szerokość dołu 190 cm

Jest robiona od góry , od karczku łącznie z rękawkami. Raglan sam powstaje.


Na druty nr 3 nabieramy 83 oczka i przerabiamy ściegiem francuskim 4 rzędy a następnie przerabiamy wzór karczku z rękawkami następująco :
4o. ścieg francuski (plisa) + 10 o.p. (połówka przodu) + 2o.p. (szew raglanu) +12 o.p. ( rękaw) + 2o.p. (szew raglanu) + 20 o.p. ( tył) + 2o.p. (szew raglanu) + 12 o.p. (rękaw) + 2o.p. (szew raglanu)  + 10 o.p. ( połówka przodu) + 4 o. scieg francuski ( plisa)

Na rękawkach w co 4 rzędzie robimy "dziurki" w co 2 oczku. Można to robić nieregularnie. Ja zrobiłam jeden dłuższy odstęp. Tak przerabiamy do wysokości szwów raglanów - 16 cm wysokości .

Teraz możemy pracować nad spódnicą . Tył i przód robimy osobno. Też robimy od góry , od karczku, od którego bezpośrednio nabieramy oczka i równocześnie dobieramy oczka. Ma ich być 83 . 

Dalej przerabiamy wzory strukturalne na oczkach lewych w odstępach 4 oczek.
Warkocz - to splot jakby dwóch warkoczyków z 2 oczek koło siebie.
Wzór fal czy pawich oczek stopniowo się powiększa.


Początek jest taki jak na schemacie poniżej 


Sukienka mała na specjalne zamówienie wnuczki - "fioletową sukienkę zrób mi babciu - proszę ".
Zadecydowałam o dwóch kolorach - jaśniejszym i ciemniejszym ,  już sama. Sukienka jest lekka i zwiewna i już się podoba z daleka przez internetowe łącza. A to najważniejsze by wnuczka była szczęśliwa :-)

Mała bo na wzrost 140 cm ale , o dziwo, zmieściła się na manekin  . Alize Cotton jest ciągliwa a manekin szczupły. 



Guziczki są z fioletowymi kwiatkami na kremowym tle - w sam raz dla dziewczynki . Rękawki , 
dekolt , plisę i dół spódnicy  wykończyłam na szydełku.




Teraz muszę wymyślić sukienkę dla młodszej wnuczki - dwulatki. Będzie z tej samej włóczki , też w fioletach a fason? może też podobny ale bez wzorów strukturalnych. Na razie odkładam ten plan na później bo na wakacje zabieram patchworkowy obrus  na szydełku :-)

Nigdy nie ruszam z domu bez robótki i kawy :-) Takie moje przyzwyczajenie , uzależnienie ...
silniejsze ode mnie.


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌷☔🌞☔🌷🌲





10 komentarzy:

  1. Неймовірно гарно! Вітаю! З найкращими побажаннями!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Дякую вам дуже і найкращі побажання🌞

      Usuń
  2. Bożenko Twoje wnusie mają zapewne najpiękniejsze sukienki w swojej okolicy! Piękna jest, idealna dla małej księżniczki :). Jestem pewna, że i ta dla młodszej wnusi będzie cudna :). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  3. To jest przepiękna sukienka, jaką do tej pory oglądałam:)) Cudownie będzie wnusia wyglądać!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki masz talent,w ażurach słaba jestem.Sukienka wyszła wspaniała i słodka. Bardzo mi się podoba kolorystyka. Może kiedyś zobaczymy ją na modelce.Teraz to tylko czekać na sukienusię dla małej, zapewne będzie przesłodka. Pozdrawiam serdecznie.
    U nas dzisiaj oberwanie chmury i grad, zawsze cos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię ażury i wzory strukturalne od zawsze. Mam nadzieje na zdjecie wnuczki w sukience i być może u mnie w domu ale wiadomo, teraz nic pewnego. U mnie niedziela upalna z Lekkim deszczem pod wieczór tylko. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  5. Anonimowy11:37

    Śliczna sukienka,super wykonanie,wnusia pewnie zadowolona? Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. nice post :) I follow you # 101 , follow back?

    https://styleoflifet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much 🌞 I signed up to the followers of your cool blog 😃

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)