26 września, 2020

Męska czapka z warkoczami. Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

Znów mamy weekend, pierwszy jesienny. Chłodny, wietrzny i zachmurzony.

Jesienne dzierganie rok w rok to głównie czapki, ocieplacze czy świąteczne  ozdoby Są też inne robótki ale przygotowanie na chłód , mróz ma pierwszeństwo. Gdy zostało mi sporo włóczki Sonja  z fioletowej tuniki , od razu pomyślałam o czapkach. Powstały dwie - damska i męska. Klasyczne, warkoczowe  i przejściowe w sam raz na chłodną jesień .

Włóczka Sonja jest akrylowa , miękka, aksamitna i  bardzo wydajna . Pakowana w motki po 305 m każdy. 
 



Czapka męska to klasyczna czapka z wywijanym otokiem w śliwkowym kolorze.

Czapka ma dwa różne warkocze położone w pionie naprzemiennie na lewych oczkach.

Otok to ściągacz 1/1 z przekręconymi prawymi oczkami.

U góry wszyłam mały bawełniany pompon w kolorze czarnym. Fioletów nie udało mi się kupić ale czarny pasuje też.




Na druty nr 3 nabieramy 112 oczek i pierwszy rząd przerabiamy oczkami prawymi. Następnie ścieg ściągacza 1/1 z przekręconymi oczkami prawymi do wysokości 7 cm. W ostatnim rzędzie równomiernie dodajemy 10 oczek.


Kolejne rzędy to pasy warkoczy a wzór rozkładamy następująco : 

1 o.b. + 2 o.l. +* 4 o.p. ( mały warkocz) + 2 o.l. + 9 o.p. (duży warkocz) * + 1 o.b.

Tak dziergamy do wysokości 30 cm i następnie zamykamy oczka lewe , zostawiając tylko warkocze w dwóch rzędach po prawej stronie. Na koniec zostawiamy długą nitkę i przewlekamy przez wszystkie oczka. Czapkę ściągamy i zszywamy tą samą nitką. Przyszywamy pompon.




Duet śliwkowych czapek tak wygląda :-)



Czapki , które znajdziecie na blogu , chwalę się :-)




💗Bądźcie zdrowi 💓



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌻🍄🌞☔🍂🌳




3 komentarze:

  1. Piękna, z futerkiem lepiej, kolejna głowa ma odzienie. U mnie powoli z robotkami.Czesto są w wnusie u nas.Pozdrawiam niestety bardzo deszczowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie za to brakuje wnucząt bo internetowe spotkania to nie to samo. Bardzo dziękuję i pozdrawiam deszczowo tez 🌞

      Usuń
  2. Bardzo dziękuję 🌞

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)