17 stycznia, 2022

Sukienka pomarańczowo-żółta w poradniku krok po kroku

 



Dzień dobry 🌞

Może nie czas na lekkie szydełkowe sukienki ale jest karnawał - okres zimowych balów, maskarad, pochodów , jednym słowem zabaw.

Z drugiej strony zima przybliża nas do wiosny i lata gdzie sukienka zawsze się przyda. Wykonanie takiej sukienki trochę zajmuje czasu ale jak sukienki się preferuje , tak jak ja , to czas i cierpliwość zawsze się znajdzie.



Sukienka ma okrągły karczek, rękawy 3/4 i jest prosta od karczku. Jej długość jest do połowy kolana. Rozmiar ok.42.

Sukienka jest robiona od góry , od okrągłego karczku. Karczek ozdabiają ananasy i wachlarze. Podstawowy splot jest dwurzędowy tylko.

Zrobiłam ją na szydełku 1,50 mm z kordonka Traditions 10  DMC . To stare zapasy bo już firma nie produkuje tych nici. Kolory to żółty i pomarańczowy. W sumie zużyłam 5 motków - 2 żółte i 3 pomarańczowe.

Wzór podpatrzyłam na Pinterest . Oryginał to bluzka lub sukienka w jednym kolorze. Moja inicjatywa sprowadza się do wykończenia i połączenia kolorów. Oczywiście też wykonanie :-) Około miesiąca ją dziergałam z przerwami.



Etapy pracy tak wyglądały


Schemat z Pinterest

źródło https://pl.pinterest.com/pin/298011700352628153/



Zaczynamy od karczku, który ma 20 ananasów a na początku mamy 40 par słupków rozdzielonych 1 o.ł. plus 1 o.ł. a szydełko wbijamy w co 5 oczko. Robimy  201 o.ł. Dalej wg schematu.

Gdy mamy gotowy karczek robótkę rozdzielamy na przód (30 motywów splotu), tył (30 motywów)  i rękawy ( po 20 motywów) . Do rękawów pod pachę dodajemy 40 oczek i robimy po 8 motywów podstawowego splotu .

Rękawy możemy trochę zwęzić do 24 motywów. Zakończenie : w łukach  robimy po 7 s + 1 o.ł. . Następnie pomarańczowa nitką robimy oczka ścisłe. Podobnie przy dekolcie. Dół spódnicy też wykańczamy oczkami ścisłymi. 

A tak na mnie wygląda . Kolory są intensywne czego nie zobaczycie na moich zdjęciach 




i na manekinie 





Myślę, że będzie bardzo praktyczna i użyteczna. Kocham sukienki a nową tym bardziej bo przecież wiecie ...kobieta najczęściej nie ma w co się ubrać :-)



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🍁🍂🌲



7 komentarzy:

  1. Zdecydowanie na Tobie sukienka prezentuje się dużo korzystniej niż na tym suchym manekinie :0) Jestem po wrażeniem (niezmiennie), Twoich prac, ale sukienka zrobiona szydełkiem 1,5 mm? To przerasta moją wyobraźnię ;0)
    Pozdrawiam serdecznie i idę jeszcze raz sobie popatrzeć na sukienkę :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Manekin faktycznie suchy bo rozmiar chyba xs :-) Bardzo dziękuję za przemiłe słowo i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Pracuś z Ciebie niesamowity, szacun ale dziubania było bo to szydełko 1,5 . Pięknie wyszła ale ja z moim rozmiarem nie bardzo w takiej sukience ale na Tobie cudnie wygląda. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  3. Мої вітання, чудова сукенька і Вам дуже личить!
    Найкращі побажання!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ piękna sukienka!!!! Cudowny karczek i niezwykła precyzja wykonania całej sukienki!
    Podziwiam i doceniam!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)