27 lipca, 2016

Dla dziewczynki - kamizelki


Kamizelki dla dzieci są niezwykle praktyczne. To coś więcej niż bluzka czy podkoszulek  a mniej niż sweter. Zwłaszcza dla tych mniejszych dzieciaków, które z reguły są bardziej ruchliwe i więcej biegają , skaczą. Kamizelki chronią przed przegrzaniem i ochraniają przed przeziębieniem.

Prezentuję dziś dwie kamizelki dla dziewczynki. Jedna rozpinana, zapięta na jeden guzik a druga ubierana przez głowę. Obie lekkie a ciepłe.

Żółta kamizelka wykonana jest na drutach i szydełku z włóczki akrylowe "Kotek". Włóczka polskiej firmy jest delikatna ,cienka i ciepła.


Zaczęłam od karczku i z gotowego karczku dobrałam oczka pod druty.



Schemat kamizelki jest bardzo prosty. Prostokąt z trapezami.


Karczek zrobiłam na szydełku. Splot potrójnych wachlarzyków. 
1 rząd to puste kratki tzn. 1 słupek + 2 oczka łańcuszka + 1 słupek ( szydełko wbijamy w 3 oczko) itd.
2 rząd 1 słupek + 2x3 słupki , rozdzielone 2 oczkami łańcuszka ( szydełko wbijamy w 3 kratkę)


Dół kamizelki zrobiłam na drutach ściegiem podwójnego  ryżu, tj.:
1 rząd 1 oczko lewe + 1 oczko prawe i powtarzamy do końca rzędu
2 rząd oczka przerabiamy jak schodzą z drutów
3 rząd 1 oczko prawe (nad oczkiem lewym) + 1 oczko lewe (nad oczkiem prawym) i powtarzamy do końca rzędu.


W co 10 - 20  rzędzie można dodać oczka z każdej strony rzędu by kamizelka była lekko rozkloszowana.

Karczek i pachy wykończyłam oczkami rakowymi czyli półsłupki robione do tyłu = od lewej do prawej. Dół kamizelki otoczony jest szydełkowymi wachlarzami , każdy po 7 słupków.

Żółta kamizelka zapinana jest na szydełkowy guzik.

Sposób wykonania takiego guzika przedstawia poniższe zdjęcie. Włóczka Kotek jest cienka i dlatego mój guzik jest z podwójnej nitki.



Guzik ma średnicę 4 cm a wysokość 2 cm. Jeżeli chcemy mieć mniejszy guzik , nitkę nawijamy na 1 palec i robimy z pojedynczej nitki.

Nawinięte w kółko nitki obrabiamy półsłupkami tak długo aż środkowa dziurka zmniejszy się prawie do zera.

Kończymy oczkiem ścisłym i zostawiamy nitki do przyszycia guzika do ubrania.





Druga kamizelka jest jeszcze bardziej prostsza w wykonaniu. To dwa prostokąty. Dekolt tym sposobem jest typu łódkowego.


Kolorowa kamizelka również jest z włóczki akrylowej. Włóczkę cieniowaną połączyłam z białą.


Zaczynamy od dołu :
*pojedynczy ściągacz, dość wysoki
*ścieg dżersejowy prosty z tym, że ostatnie 10  rzędów przodu i tyłu przerobiłam odwrotnie tzn. prawe oczka na tyle robótki a lewe z przodu = wykończenie dekoltu łódki.

Z przodu kamizelki są dwa pasy z białej włóczki,  różnej szerokości a na wykończeniu dekoltu przyszyłam imię mojej wnuczki. W większych pasmanteriach  można kupić takie kolorowe guziki-literki.

Pachy - ścieg dżersejowy prosty, robimy kilka rzędów. Takie wykończenie samo się ozdobnie zwija.

Moje wnuki są jeszcze małe, cztery i trzy latka mają a za mną już kilkanaście różnych kamizelek a przede mną jeszcze więcej :-) Sama radość dziergającej babci.

Czekam na zamówienia :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)