11 lipca, 2016

Szydełkowe torebki i szydełkowe kwiatki



Lekka jak piórko  szydełkowa biała torebka na lato z sizalowego sznurka , ozdobiona różnokolorowymi kwiatkami z kordonka Kaja Ariadna.

Sznurek jest bardzo mocny, wręcz nie przerywalny z perłowym połyskiem. Niestety nie pamiętam jakiej firmy ani jak się nazywa. Zostało mi jeszcze trochę.


Wykrój torebki jest jak najbardziej prosty (takie najbardziej lubię) . Ja robiłam "na oko" ale dla jasności naniosłam na poniższy rysunek.


Zaczynamy od paska (1) , który jest spodem i bokami torebki a także paskiem samym w sobie. 
Pasek dziergamy półsłupkami cienkim szydełkiem by  był sztywniejszy.
Bok torebki to 30 cm x 2, spód - 30 cm, pasek 74 cm. 
Długość paska , który musimy zrobić to 164 cm.
Ja dla urozmaicenia w pasek wstawiłam warkocz z kilku nitek.

Te moje torebki są do biodra. Jeżeli chcecie mieć dłuższą torebkę to musicie wydziergać
 dłuższy pasek. Po ukończeniu całej torebki , zawsze przed zszyciem paska, można go przedłużyć do dowolnej długości.

Z boku paska robimy podwójne słupki grubym szydełkiem ( torebka będzie bardziej ażurowa) 
na długość 30 cm. Szydełkujemy do wysokości 30 cm (3).
Robimy 1 rząd podwójnych słupków na zmianę z 1 rzędem półsłupków .

 Mamy kwadrat 30x30 cm i będzie to przód torebki.

W odbiciu lustrzanym, po przeciwnej stronie boku paska , zaczynamy słupkować do 
szerokości 30 cm (2). Po zrobieniu kwadratu , który będzie tyłem torebki , zaczynamy wyrabiać klapkę , lekko zaokrąglając boki.
Cały czas rząd półsłupków przeplata się z rzędem podwójnych słupków.

Zaokrąglenie robimy zaczynając i kończąc rząd słupkami łączonymi górą.

Przyszywamy pasek do boków torebki i zszywamy pasek lub robimy warkoczyk i łączymy z drugą częścią paska.

Do środka torebki musimy wszyć podszewkę by ewentualne drobiazgi nie wypadły. Ja używam do tego gotowych poszewek na jaśki i przyszywam ręcznie do szydełkowej robótki.
Jeżeli nie korzystamy z gotowych rzeczy to należy uszyć z bawełnianego najlepiej materiału kieszeń o wymiarach 30x30 cm.

Wykończenie:

Słupkowe wachlarzyki na łukach wokół brzegów klapki

Szydełkowe kwiatki - 1 w centralnej części klapki a 7 wzdłuż dołu klapki.

Małe kwiatki

8 oczek łańcuszka łączymy w kółko
30 półsłupków
10 x 3 słupki łączone górą , rozdzielone 3 oczkami łańcuszka


Duży kwiatek można zrobić zgodnie ze schematem poniżej.



Ze starych czasów pozostały mi tylko 3 zdjęcia jeszcze jednej szydełkowej torebki. Resztki włóczki melanżowej stworzyły taką otwartą torebkę

Prostokąt czarnej dermy obrobiłam słupkami

Pasek torebki to warkocz skręcony z kilku nitek i przeciągnięty przez przód i tył torebki. Końce paska związane w supeł i zostawione pęczki nitek. Pasek lekko ściąga wysokość torebki.



Wszystkie zdjęcia miały być po środku ale blogger znów jest silniejszy ode mnie. Nie umiem temu zaradzić. Może ktoś mi coś podpowie? Będę wdzięczna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)