11 maja, 2016

Do wyboru , do ... druty? czy szydełko? Dwie bluzki na lato.


Lato się zbliża i dobrze mieć coś nowego. Coś indywidualnego . Jak się spodobają Wam te dwa wzory bluzek to  można jeszcze zdążyć je wydziergać. Zajmą niewiele czasu . Są proste w wykonaniu . Może też staną się inspiracją dla całkowicie własnych i niepowtarzalnych
 projektów. 

 Jedna wykonana na drutach a druga szydełkowa.


Liliową bluzkę  zrobiłam z czeskiej bawełnianej, tasiemkowej włóczki na grubych drutach. Złożona jest z dwóch jednakowych części w formie trapezu postawionego na prostokącie. Mój nieudolny rysunek przedstawia formę bluzki.




Szerokość bluzki to obwód biustu. Długość -  jaką lubimy. Podcięcia pod pachy - w każdym co drugim rzędzie gubimy 2 oczka po jednym z początku i końca rzędu. Ja gubiłam oczka
 (czyli 2 oczka przerabiamy jako 1 oczko ) w 4 i 4 od końca rzędu oczku. Dzięki temu
 tworzy się listwa wykończenia otworów pod ręce. Nie trzeba już nic z tym 
robić by było ładnie.

Musiałam zgubić więcej oczek i dlatego ostatnie 10 cm zbierałam oczka pośrodku.

Bluzkę zrobiłam ściegiem dżersejowym prostym tzn. prawa strona robótki to prawe oczka a lewa strona robótki to oczka lewe. Bluzkę robiłam od dołu do góry i na samym początku zrobiłam 3 pasy zwykłego ażurka pomiędzy liniami oczek lewych. Zwykły ażurek to narzut + 2 oczka razem


U góry bluzki zrobiłam długie pętelki z łańcuszka na szydełku, zaczepiając je bezpośrednio do bluzki. W domu miałam nie noszony już od lat krótki sznurek naturalnych kamyczków kolorystycznie nawiązujący do koloru włóczki i on właśnie stanowi obrożę na szyję by 
bluzeczka się  trzymała i jednocześnie jest ozdobą całej bluzki.

 Można taką obrożę zrobić na drutach czy szydełkiem i również będzie ładnie lub zaczepić wstążkę lub ozdobną tasiemkę. Wszystko zależy od Was :-)

Druga bluzka jest zrobiona z resztek polskiej bawełnianej włóczki na szydełku w trzech uzupełniających się kolorach.


Tył i przód taki sam. Karczek ma tylko 1 szew , jest robiony od góry w kształcie długiego prostokąta. Dół jest prosty ale ażurowy ścieg robiony od góry rozkloszowuje całą bluzkę. Przewleczony łańcuszek zrobiony z trzech nitek jako wstążeczka dopasowuje bluzkę do ramion.
Góra sama  układa się do figury. Włóczka musi być miękka.

 Na karczku są dwa ściegi : ażurowy i siatka pustych kratek. Technikę siatkową omówiłam w poście z 15.02.2016 oraz w zakładce dla chętnego nic trudnego-szydełkowanie.

Ścieg ażurowy robiłam od góry a schemat, z którego korzystałam jest poniżej



Obie bluzki są moim osobistym projektem i wykonaniem i nie wzorowałam się na niczym. Takie właśnie robótki najbardziej lubię bo tworzą coś niepowtarzalnego i są całe mną. A jak jeszcze przyniosą komuś radość i zadowolenie, moja motywacja tylko rośnie.

Czy skorzystacie z moich wzorów? Co o nich myślicie?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)