22 maja, 2016

Dwukolorowe ażurowe sweterki - dodatek do letniej sukienki i nie tylko


Lekkie i niezbędne , dodatek do letnich ubrań - ażurowe sweterki w dwóch wariantach.  Są małe i cienkie , nie zajmują wiele miejsca. Schowamy je do torebki jak parasol na deszczowy czas. Przydadzą się na każdy dzień bo  latem ranki i wieczory są zazwyczaj chłodniejsze . 
Ozdobią  sukienkę czy też inne ubranie.

Błękitno - biały ażurek jest zrobiony na drutach ściegiem różyczek  a wykończony szydełkiem. Rękawy 3/4. Zapinany na jeden szydełkowy guzik. Wydziergałam go na bardzo grubych drutach z polskiego moheru. Duży rozmiar drutów by ażurek miał wielkie dziurki.
Jest lekki jak piórko. Waży niecałe 100 g.



Ażurowy ścieg różyczek

liczba oczek podzielna przez 4+2 oczka  brzegowe
                       
  1 rząd oczko brzegowe +wszystkie oczka przerabiamy na lewo+oczko brzegowe
  2 rząd oczko brzegowe+*3 oczka razem na lewo+z 1 oczka nabrać 3*+o.brzeg.
  3 rząd oczko brzegowe+wszystkie oczka na lewo+oczko brzegowe
  4 rząd oczko brzegowe+*z 1 oczka zrobić 3+3 oczka razem na lewo*+o.brzeg.
  od* do* tzn. powtarzać aż przerobimy wszystkie oczka
  Im większego rozmiaru drutów użyjemy tym większe będą nasze "dziurki"

Błękitno-biały sweterek wykończyłam szydełkowymi wachlarzami . Użyłam do tego dwóch cienkich kordonków  Ariadna w kolorze białym i szafirowym. Przy połach przodu 1 rząd przerobiłam białymi półsłupkami.


Drugi sweterek w kolorze miętowo-ecru zrobiłam i na drutach i na szydełku z bardzo cienkiej bawełnianej włóczki.

 Rękawy długie. Karczki przodu i  tyłu oraz góra rękawów to ścieg dżersejowy prosty.
Od karczków nabrałam oczka na szydełkowy ażurek. Sweterek wiązany  tasiemką , zrobioną na drutach ściegiem francuskim na 6 oczek. Dekolt wykończyłam ściegiem rakowym na szydełku tzn. robimy półsłupki nie od prawej do lewej, jak zazwyczaj, tylko od lewej do prawej.Dół rękawów i poły to szydełkowe półsłupki ułożone w małe wachlarze.

Ścieg szydełkowych ażurowych wachlarzy jest bardzo prosty do wykonania. Im większe szydełko weźmiemy tym bardziej ścieg będzie dziurawy. Tu na tym sweterku jest robiony od góry karczków , z góry na dół. Wachlarze lekko rozkloszowują sweterek.

Ścieg na szydełko -  ażurowe wachlarze
schemat z "Diana" 7/2010


Ścieg szydełkowych wachlarzy już pojawił się w moich postach a dokładnie 20 lutego 2016 gdy omawiałam mój szydełkowo-drutowy żakiet.

Zrobiłam kilka takich sweterków w różnych wariantach długości i fasonów, w różnych kolorach, z przeróżnych włóczek dla wszystkich chętnych.

Oba ściegi na druty - różyczek i na szydełko - ażurowych wachlarzy wyjątkowo przypadły mi do gustu i dość często do nich wracam. Moim zdaniem są piękne. A Waszym?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)