02 sierpnia, 2016

Błękitna szydełkowa tunika dla czterolatki - część 1


Tunika - coś pomiędzy spódnicą a sukienką , coś co jest praktyczne i potrzebne, zwłaszcza małej damie. A moja wnuczusia kocha się ubierać, przebierać i  stroić jak każda kobieta w każdym wieku. Jest to takie słodkie, tym bardziej ,że dopiero zbliża się do czwartych urodzin.

Urodzinowa , błękitna tunikę zrobiłam na szydełku. 



Włóczka polskiej firmy Inter-Fox Supreme Cotton, 100% bawełny. Zużyłam 3 motki po 50 g 140 m nitki. Kolor 496.

Szydełko nr 3,25 a wg opisu producenta nr 3-3.5.


Zastosowałam dwa sploty kwiatowe i dwa proste. Pomysł czy projekt tuniki jest całkowicie mój własny. Na niczym się nie wzorowałam. Dla czytelności wyszukałam sploty w czasopismach szydełkowych bo sama nie szczególnie rysuję diagramy szydełkowych ściegów.

Szydełkowanie krok po kroku przedstawiam w tutoriale.

 Błękitna tunika po zrobieniu ma wymiary :
całkowita długość 49 cm
szerokość w biuście 25 cm x 2
szerokość spódnicy 42 cm x 2
szerokość ramiączek 5 cm

Dziergałam na okrągło więc tunika jest zszyta tylko na ramionach. Każdy rząd zaczynamy 3 oczkami łańcuszka zamiast 1 słupka albo 1 oczkiem łańcuszka zamiast 1 półsłupka. Znaki od * do * = powtarzamy do końca rzędu


120 oczek łańcuszka zamykamy oczkiem ścisłym w kółko

1 rząd
*1 półsłupek + 2 o.ł. + 3x3 słupki w 1 o.ł. łączone górą i rozdzielone 2 o.ł. + 2 o.ł.*


Szydełko wbijamy w co  4 oczko łańcuszka



Zdjęcia pokazują jak zrobić grupę słupków = 3x3 słupki w 1 oczku łańcuszka i złączone górą a rozdzielone 2 oczkami łańcuszka




w 1 oczku robimy 3 słupki łączone górą + 2 oczka łańcuszka + w tym samym oczku następne 3 słupki łączone górą+ 2 oczka łańcuszka + w tym samym oczku 3 słupki łączone górą







1 rząd w całości. Powinno być 15 elementów kwiatowych.

2 rząd
*1 słupek + 3 o.ł. + 1 półsłupek + 3 o.ł.*
3 rząd
*3x3 słupki w 1 o. łączone górą i rozdzielone 2 o.ł. + 2 o.ł. + 1 półsłupek + 2 o.ł.*


3 rząd w całości
4 rząd
*1 półsłupek na drugim pęczku słupków + 3o.ł. + 1 słupek na półsłupku poniżej
 + 3 o.ł. +*
5 rząd
*1 półsłupek + 2 o.ł. + grupa słupków + 2 o.ł. *
rzędy 2-5 powtarzamy i robimy jeszcze raz 2-3

w połowie kwiatka doczepiamy nitkę i robimy 1 ramiączko szerokie na 2 kwiaty

opuszczamy na dekolt 2 kwiaty i robimy 2 ramiączko


Splot dla ramiączek:
1---*1 półsłupek+3o.ł.+1 słupek+3o.ł.*
2--- 13 słupków
3--- puste kratki=1 słupek + 2 o.ł. 

opuszczamy półtora kwiatka na pachy i robimy 3 ramiączko

opuszczamy na 2 kwiatki na dekolt i robimy 4 ramiączko

zostaje półtora kwiatka na pachę
Karczek tuniki gotowy. Wystarczy zszyć ramiona.


Zaczynamy spódnicę
doczepiamy nitkę na dole karczka i robimy grupy słupków w oczku , w którym robiliśmy kwiatki karczku czyli robimy rząd 1 ale odwrotnie
następny, 2 rząd spódnicy to rząd 2 karczku
3 rząd spódnicy
na słupku czy półsłupku robimy słupek , na  łuku 4 słupki 
4 rząd spódnicy
puste kratki=*1 słupek + 2 o.ł*
5 rząd spódnicy
same słupki=nad słupkami słupki a w kratce 2 słupki



6 rząd spódnicy
zaczynamy drugi splot kwiatowy : *1 słupek + 2 o.ł. + w 1 o. 2x3 słupki łączone górą, rozdzielone 2 o.ł. + 2 o.ł. + słupek + 5 o.ł. +1 półsłupek + 5 o.ł.*
szydełko wbijamy w co 4 oczko
7 rząd spódnicy
*1 słupek + 3 o.ł .+ 1 półsłupek  pośrodku pęczków słupków + 3 o.ł.
+ pół kwiatka ... ale o tym w drugiej części




Dla tych co wolą schematy wyszukałam prawie taki sam jak robiłam. Kwiatowy splot karczku.
W rzędach parzystych zamiast 2 oczek łańcuszka ja robiłam 3 oczka łańcuszka :-)


ciąg dalszy nastąpi...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)