09 sierpnia, 2016

Dla chłopczyka : sweterek,czapka i szal-komin.




Komplecik w kolorach szarości, błękitu i kremu zrobiłam dla rocznego wnuczka na drutach nr 2. Włóczka cieniowana oraz kremowa Red Heart Baby 100% akrylu. Producent zaleca druty nr 3.
 Bardzo delikatna, wyjątkowo miękka  i bardzo wydajna. 
Polecana głównie na dziecięce wyroby.

Włóczka jest na prawdę bardzo delikatna ale też rozciągliwa. Każde pranie troszkę zwiększa rozmiar. Z jednej strony to dobrze bo dzieciaki tak szybko rosną , że ciężko za nimi nadążyć
 a sweterek rośnie z nimi. 

Sweterek ponad rok był dobry dla mojego wnuczka. Zaletą jednak jest i to ,że włóczka nie kudli się i jest zawsze miękka.





Ozdobą prostego sweterka jest warkocz biegnący środkiem przodu i wzdłuż środka rękawów na oczkach lewych.


Raglanowy rękaw podkreśla kremowa plisa zapięcia po lewej stronie przodu. Kremowy też jest ściągacz pod szyją. Tył sweterka gładki tzn bez warkocza.




Ściegi ,które stosowałam to 
*dżersej prosty jako ścieg podstawowy czyli oczka prawe na wierzchu a pod spodem oczka lewe 
 *ścieg francuski na dole swetra i rękawów - by sweter się nie zwijał przerobiłam nim 4 pierwsze  rzędy
*ścieg prostego ściągacza tzn. oczka prawe i lewe


Czapkę z nausznikami zrobiłam z podwójnej nitki ściegiem ściągacza prostego , z tym ,że oczka prawe przekręcałam.

Najpierw wydziergałam prostą czapkę a później z boków nabrałam oczka pod nauszniki. Jako troczki splotłam warkocze z włóczki a czapkę wykończyłam szydełkowymi półsłupkami z włóczki kremowej.

Czapek nigdy nie robię na drutach żyłkowych. Używam tylko drutów prostych a szew zszycia jest w tyle robótek.


Komin-szal jest bardziej wygodny od tradycyjnych szalików i ma mniejszą szansę na zgubienie. Przynajmniej tak uważam. Wydziergałam go z pojedynczej nitki ściegiem dżersejowym prostym urozmaiconym dwoma rzędami oczek lewych. Zastosowanie takiego układu ściegów 
daje większą elastyczność całości a szal-komin 
 ładniej się układa pod szyjką dziecka.


8 komentarzy:

  1. Komplecik jest śliczny. Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://wharmonii.blogspot.com/
    Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję a w harmonii odwiedzę nie raz. Bardzo ciekawy blog.Pozdrawiam:-)

      Usuń
  2. Śliczna włóczka, miluśkie wdzianka. Super robota !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie
    Proszę mi powiedzieć jak się robi taką plisę zapięcia na raglanie. Nijak nie wiem jak to zrobić, a bardzo chcę. Czy to są dodatkowe oczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym sweterku plisa jest dorobiona. Gdy skończymy robić wszystkie części sweterka to dobieramy oczka bezpośrednio ze skosu rękawa. Przerabiamy ściągaczem na wysokość guzika .

      Usuń
  4. Bardzo dziękuję za ekspresową odpowiedź. Czy w razie problemów mogę pisać? Miłego tygodnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście - proszę pisac😀 miłego dnia życzę 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)