13 stycznia, 2018

Malinowa szydełkowa czapka-kapelusz. Zrób razem ze mną :-)



Sezon zimowy trwa a czapka to podstawa naszego ubrania - ciepło ucieka przez gołą głowę
prawda?czy fałsz?
różne są na ten temat opinię.

W każdym razie ja noszę czapkę czy sportowy kapelusz lub opaskę. Marzną mi uszy niezależnie od jesienno-zimowej pogody .

Gdy zobaczyłam motki Nako Sport  Wool w pięknym  kolorze ciemnej maliny pomyślałam o nowej czapce dla siebie . Chciałam by była obszerna, wysoka by po ściągnięciu z głowy nie tworzył się tzw. naleśnik , który jest niezbyt twarzowy. Noszę okulary więc pomyślałam o daszku by chronił szkła przed opadami śniegu.

Wszystkie te przemyślenia przekształciły się w malinową czapkę - kapelusz :-)





Nako Sport Wool to turecka włóczka, gruba, ciepła, miękka i niegryzącą. To doskonałe połączenie akrylu i wełny z przewagą tego pierwszego. Motki ważą 100 g i mają po 120 m długości.
Na czapkę zużyłam niecałe dwa motki. Kapelusz jest wykonany szydełkiem nr 5.


Zaczynamy :-) od denka. Splot jest łatwy - to pęczek z 1 oczkiem łańcuszka.
Pęczek to 3 słupki łączone górą i zrobione w 1 oczku.

5 o.ł. zamykamy w kółko
 5 x 3 słupki w 1 o.
15 pęczków  + 1 o.ł.
23 pęczki + 1 o.ł.
30 pęczków + 1 o.ł.
38 pęczków + 1 o.ł.
łuki z 3 o.ł.




38 pęczków w okręgu i 5 rzędów to boki czapki - kapelusza. Zaczynamy robić otok. Tu są tylko półsłupki zwykłe i reliefowe.
Półsłupki reliefowe to zwykły półsłupek zaczepiony nie w główce a poniżej czyli za półsłupek rzędu poniżej.
Otok ma 6 rzędów :
56 zwykłe  półsłupki
57 półsłupki reliefowe
Te dwa rzędy powtarzamy jeszcze dwa razy.





Daszek czapki - kapelusza dziergamy nieregularnie. Z tyłu mniejsze , z przodu szersze.
Są tu półsłupki i słupki oraz reliefowe okrążenia.
1 rząd
15 półsłupków + 34 słupków + 15 półsłupków
2 rząd
tak jak rząd 1 tylko reliefowe słupki i półsłupki
3 rząd
17 półsłupków + 32 słupki + 17 półsłupków
4 rząd
reliefowe słupki i półsłupki
5 rząd
17 półsłupków + 35 słupków + 17 półsłupków




I jak Wam się podoba ?

Jest bardzo wysoka, bardzo obszerna, trochę przewiewna, nie niszczy fryzury , osłania uszy,
chroni szkła okularów . Jest lekka i ciepła jak nie ma wiatru.




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)


14 komentarzy:

  1. Bardzo fajny,kolor włóczki super! Skąd wiedziałaś że potrzebuję schematu na kapelusz? Nie omieszkam skorzystać ze wzoru!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę 🌞 czapka mi samej była potrzebna a lubię lekkie kapelusze 🌞bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  2. Czapka wymiata jest piękna,dziękuję za opis!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna czapka!
    Mnie co prawda żadna siła w czapkę nie upcha, ale zachwycać się przecież mogę;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję 🌞 nie mniej jednak warto nosić czapki jak mróz , zawieja i zimnica 🌞 pozdrawiam serdecznie🌞

      Usuń
  4. Ja jak dotąd zawsze noszę czapki i to jak najprostsze i właśnie zaczęłam się zastanawiać, jakbym wyglądała w takim kapelusiku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapelusik to zawsze jakaś odmiana wiec chyba warto spróbować . Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  5. Anonimowy00:06

    Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  6. Anonimowy16:37

    Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy00:16

    Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy19:16

    Bardzo ładna prace i ja również jestem wielką fanką nakryć głowy. Niestety nigdy nie robiłam ich własnoręcznie i chyba po prostu bym nie potrafiła. Jednak śmiało mogę powiedzieć i potwierdzić, to co napisano w http://bronsy.pl/stylowe-kapelusze-czyli-powrot-do-dawnej-mody/ iż kapelusze po prostu wracają do łask.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapelusze chyba zawsze są cool. Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń
  9. Ja jeszcze teraz mogę dodać, że niestety szydełkować nie potrafię, ale zawsze chciałam robić własne kapelusze. Właśnie dlatego zaczęłam wykorzystywać specjalne półprodukty https://hatfactory.pl/slomkowe/351-sloma-pszenica-polprodukt-kapeluszniczy.html dzięki którym możemy tworzyć własne nakrycia głowy.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)