04 stycznia, 2018

Serweta retro w kolorze starego złota 148/80 cm. Zrób razem ze mną :-)




Dzień dobry w Nowym Roku :-)

Niech będzie dla nas pomyślny :-) i robótkowo twórczy :-)

Pierwszy post 2018 r. w temacie zeszłorocznym. Szydełkowa serweta w stylu retro a także w stylu bieżników , które pod koniec ubiegłego roku zrobiłam aż cztery. Może to już Was nudzi ale mój blog przedstawia moje ręczne robótki tak jak schodzą z szydełka czy drutów.


Ten wzór tak bardzo się podoba moim znajomym i rodzinie , że mam znów zamówienia na dwa kolejne ale ...w międzyczasie , nie martwcie się , powstaną inne robótki.

Na "warsztacie " mam czapkę - kapelusz, sweter i sweterek :-)

Ta serweta jest dość duża - w najszerszym miejscu ma 80 cm a jej długość to 148 cm. Wykonana jest szydełkiem nr 1 z nici Koral 10. Zużyłam półtora szpuli.


Środek serwety jest mocno ażurowy w kształcie sześciokąta. Ozdobny obrąbek to kwiaty bądź wachlarze różnej wielkości. Najmniejsze mają po 4 płatki, średnie - 5 a największe na dwóch wydłużonych szpicach po 7.

Wzór odtworzyłam po swojemu ze starej cepeliowskiej małej serwetki. Własnoręczne wykonane przeze mnie schematy znajdziecie pod tym linkiem
https://handmadeboni.blogspot.com/2017/12/bieznik-8050-cm-zrob-razem-ze-mna.html

Ta wielka serweta będzie na wielki stół. Może kiedyś pokażę zdjęcie bo w moim domu nie ma tak dużych blatów:-)

Dzierganie zaczynamy od ażurowego środka serwety. To 2 słupki zaczepione w jednym rozdzielającym motyw  oczku łańcuszka a rozdzielone 4 oczkami łańcuszka. W poprzednich bieżnikach słupki rozdzielały trzy oczka łańcuszka.
1 rząd to 1 motyw
2 rząd to 2 motywy
i tak dalej aż powiększymy do 30 motywów.



Następnie robimy 30 rzędów po 30 motywów i zaczynamy zwężać po jednym motywie w każdym rzędzie. Po kolejnych 30 rzędach będziemy mieć jeden motyw.



Teraz całość obrabiamy półsłupkami a następnie słupkami. Szczegółowe omówienie znajdziecie w poprzednich postach
https://handmadeboni.blogspot.com/2017/09/bieznik-w-stylu-retro-96-50-cm-stare.html




Rozkładamy wachlarze. Na prostym boku są 2 małe i w rogach średnie. Na szpicach największe.
Wszystkich jest aż 18 :-)



Ostatni rząd , wykończenie szydełkowej serwety jest nieco inny od poprzednich. Pośrodku łuków jest grupa trzech pikotków.





Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)




3 komentarze:

  1. Piękna serweta! Czysta elegancja... Pozdrawiam w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję 😃 serdeczności przesylam😍

      Usuń
  2. Piękna serweta, kolor też piękny.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)