24 września, 2018

Czapeczka dla bobasa . Zrób razem ze mną :-)



Czy chcemy czy też nie - zima zbliża się nieuchronnie a wraz z nią i mrozy. 
Na ubrania najlepsza w tym czasie jest wełna a wśród różnych jej gatunków- wełna z merynosów.
Kremowa czapka dla trzech-miesięcznej dziewczynki właśnie jest z merynosowej wełny. Boczne patki na policzki dodadzą jeszcze więcej ciepła małej damie
a grube i długie  troczki zawiążemy w kokardę.

Czapeczkę zrobiłam na drutach nr 3 i są tu dwa ściegi : ryż i dżersej. 

Obwód główki : 42 cm bez naciągania. 
Wysokość czapki to 16 cm.


na druty nabieramy 80 oczek

1 rząd :  same oczka prawe

2-4 rzędy ; pojedynczy ryż = prawe i lewe na zmianę.

Dalej dżersejem przerabiamy na wysokość 10 cm.




Wyrabiamy główkę czapeczki. 9 i 10 oczko przerabiamy na prawo razem i czynność powtarzamy do końca rzędu.

Następny rząd : 8 i 9 przerabiamy razem itd w każdym kolejnym nieparzystym rzędzie zmniejszamy ilość oczek na drucie.

Gdy mamy 16 oczek - przeciągamy nitkę roboczą , najlepiej robić to igłą i ściągamy całość. Na razie nie zszywamy bo musimy dorobić patki na policzki.


Patki na początku mają 18 oczek + 2 o. brzegowe. Nabieramy oczka opuszczając 6 pierwszych i ostatnich oczek dołu czapki.

Robimy pojedynczym ryżem na wysokość 3 cm a następnie zaokrąglamy brzegi gubiąc symetrycznie po obu stronach oczka w każdym rzędzie. Najpierw przerabiamy 3 w 1 o. x 2 , później 2 w 1 o.

Wysokość patki to w sumie 5 cm.

Gdy mamy już tylko 6 oczek - dżersejem robimy troczki na długość 26 cm
i zamykamy oczka.



Czapkę zszywamy nitką ,którą wcześniej zostawiliśmy i robótka skończona :-)




Czapeczka jest skromna , zwyczajna ale ma być ciepła i taka będzie.

Pomysł mój własny. 

Jedynie musiałam poszukać  wymiarów bo małej modelki przy mnie nie ma.




   Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌷🌼🌷🌼🌷🌼🌷






7 komentarzy:

  1. Bardzo praktyczny pomysł z tymi nausznikami. W takiej czapeczce maluszek nie zmarznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszono mnie o ciepłą czapkę więc pomyślałam o zausznikach i teraz mam tylko cichą nadzieję,że wszystko będzie ok. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Kolejna wspaniała praca :). Śliczna czapeczka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudna czapusia , a dla bobasa w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)