27 września, 2018

Pajacyk - rampers 68 cm. Zrób razem ze mną :-)


Klasyczny pajacyk jest dla trzech-miesięcznej dziewczynki. Przez przypadek dowiedziałam się , że obecna nazwa pajacyka bez stópek to rampers - jak my lubimy obce nazwy :-)

Ciepły, delikatny, mięciutki z wełny merynosów. Dwa kolory : ecru i zgniła zieleń oraz druty nr 3.




Pajacyk - rampers ma półokrągły dekolt z przodu i tyłu  , grube ramiączka i jest bez stópek. Zapinany na ramionach na guziki.Dekolt , ramiączka i pachy wykończyłam szydełkowymi łukami na półsłupkach.

Zastosowałam tylko dwa ściegi : pojedynczy ryż i dżersej. Robiłam tylko na prostych drutach.  

Szwy zakryłam szydełkowym łańcuszkiem.


Już bardzo dawno nie robiłam tak małych ubranek  więc musiałam poszukać wymiarów w internecie
 Na podstawie uśrednionej skali mój pajacyk ma wymiary bez naciągania : 
długość 58 cm , szerokość 25 cm , długość nogawki  21 cm, wysokość pachy 10 cm.






Będziemy dziergać wg takiego wykroju . Szew będzie na plecach a z przodu tylko do wycięcia kroku.

Teraz zrobiłabym klin w kroku ale już za późno.


Pracę zaczynamy z dwoma kłębkami. Na druty nabieramy po 46 oczek na każdą nogawkę spodenek pajacyka - rampersa .
1 rząd
same oczka prawe
2-4 rząd 
ryż pojedynczy
Dalej dżersejem do wysokości 21 cm , symetrycznie dodając oczka w co 11 rzędzie.
Przy wysokości 21 cm mamy po 54 oczka.

Robimy podkrój zamykając w nieparzystych rzędach  najpierw 3o. a później po 1o.

Nogawki łączymy przerabiając rząd i wszystkie oczka z jednego tylko kłębka. Mamy 78 oczek i ich ilość zwiększamy do 80.

Dla ozdoby w co 5 rzędzie przerabiamy oczka dwoma kolorami. 



Na wysokości 29 cm od kroku robimy podkrój pod paszki. Robótkę dzielimy na 3 części :
20 oczek=1/2 tyłu ; 40 oczek=przód ;
20 oczek =1/2 tyłu.

Na paszki zamykamy po 6 oczek. Najpierw gubimy 3 o., potem po 1.

Mamy na drucie : 14 oczek 1/2 tyłu, 28 oczek przodu i 14 o. 1/2 tyłu.

Teraz  zamykamy oczka pod dekolt zostawiając na ramiączka przodu po 8 oczek. Ramiączka robimy pojedynczym ryżem.

Po dwóch cm wysokości zamykamy oczka pod dekolt tyłu i zostawiamy po 8 oczek na ramiączka.
Musimy dołączać kolejne kłębki lub robić każde ramiączko osobno.
Ramiączka przodu mają 7 cm wysokości a tyłu - 9 cm i trochę je zaokrągliłam.



Pajacyk zszywamy . Szew pokryłam zielonymi oczkami łańcuszka.

Wykończenie wokół dekoltu i pach to dwa rzędy przerobione szydełkiem.

1 rząd
same półsłupki

2 rząd
łuki z 3 o.ł. w co 2 o. zaczepione 1 o.ś.




Pajacyk bez stópek czyli rampers czyli kombinezon bez rękawów . Sama nie wiem jak prawidłowo nazwać to co wydziergałam :-)

Sama już nie pamiętam, jak w dawnych czasach się to nazywało ale myślę,że kombinezon bez rękawów lub po prostu  spodenki.

przód pajacyka

tył pajacyka
Pajacyk jest częścią kompletu ale o sweterku...w następnym poradniku :-)




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego  bloga.

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie.

Do zobaczenia w następnym wpisie :-)

🍁🍀🍂🌿



2 komentarze:

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)