07 kwietnia, 2019

Obrus 140 x 90 cm. Zrób razem ze mną :-)


Stokrotki już kwitną a ja skończyłam kwiatowy  szydełkowy obrus z elementów.
Będzie na prezent :-)





Obrus ma wymiar 140 x 90 cm i będzie okrywał stół 120 x 60 cm . 

Zbudowany jest  54 kwadratów o boku 14 cm . Waży 42 dkg więc potrzebujemy na jego wydzierganie niecałe 5 motków Muzy 10.

Kwiatowe motywy otacza koronka przedłużająca wzór a ten odtworzyłam z Pinterest.

Szydełko nr 1,25 mm.




Jeden kwiatowy motyw ma 9 rzędów a ostatni jest okręgiem łączenia ze sobą elementów.

Schemat jest bardzo czytelny ale omówię też wykonanie poszczególnych okręgów.



8 o.ł. zamykamy w kółko

1→ 8s z 3 o.ł.

2→  w każdym łuku 5 s z2 o.ł.

3→  *7s (2s w 1o.+3s+2s w 1o.) + 3 o.ł. * kończymy 1o.ł.+1 półs

4→  *2s w 1 o. rozdz.3o.ł. + 3o.ł. + 5s łączone górą  +3o.ł.* brak foto

5→  *2x2s w 1o. rozdz.3 o.ł. + 3o.ł.+5s w 1o. + 2o.ł. +1s w łuku+2o.ł. + 5s w 1o. +3o.ł.*

6→  *3x2s w 1o. rozdz 3o.ł. + 4o.ł.+5s łączonych górą +3o.ł.+ 5s w 1o. + 3o.ł. + 5s łączone górą +  4o.ł.*

7→  *4x2s w 1o. rozdz.3o.ł. + 5o.ł. + 1s  + 3o.ł.  + 5s łączone grą +3o.ł.  + 1s + 5o.ł.*

8→  5x2s w 1o. rozdz3 o.ł. + 6o.ł. + 1s w łuku + 5o.ł. + 1s w łuku następnym + 6 o.ł.*

9→  6x2s w 1o. rozdz.3o.ł. + 6o.ł. + w łuku 2x3s rozdz.7o.ł. + 6o.ł.*

Łączenie następuje w łukach i wydłużonej pętelce. Budujemy prostokąt lub dowolną formę przyszłej robótki :-)



Gdy mamy już rozmiar obrusa,  zabieramy się za wykończenie. Koronka stanowi przedłużenie kwiatowego wzoru .

Ażurowy kwadracik zmniejszamy i budujemy gałązki.

To już odtworzyłam ze zdjęcia :-) a moja koronka jest taka:


Kolejna większa praca za mną :-) Odczuwam w stawach i mniej teraz dziergam .
Poza tym motywy są nudnawe i ciągle odkładałam by znów wrócić. 
Efekt końcowy koronki zachwyca więc wkrótce zapomnę o nużącym łączeniu 
kwiatowych motywów :-)


Obrus będzie na wielkanocny stół ale nie mój :-) Lubię robić niespodzianki :-)
I jestem pewna, nieskromnie, że się spodoba :-)



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌿🌞🌼☔🌼🌞🌿



4 komentarze:

  1. Piękny, niczym te urocze stokrotki :)) Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Cudny!!! Pozostaje tylko chwycić za szydełko i wyczarować takie cudo, ale jakoś nie mogę się, zebrać 😊
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  3. Потрясающе красиво!!!
    Я восхищаюсь Вашим мастерством, трудолюбием и великолепным вкусом.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)