13 listopada, 2019

Obrus 100/90 cm. Zrób razem ze mną :-)

Na szczęście jeszcze śniegu nie ma ale w moim domu zagościły trzy świąteczne bałwanki.
Nie na długo jednak bo rozdam to moim wnukom. 

Bałwanki są drewniane i różnej wielkości . Kupiłam je w sklepie indyjskim.
Mały świąteczny gadżet :-)

Przez miesiąc mogą ozdabiać moje blogowe zdjęcia. Dziś zapraszają do poradnika :
mały obrus w kolorze starego złota.

Obrus jest prostokątny i ma wymiar : długość 100 cm
szerokość 90 cm .
Będzie prezentem dla listopadowej solenizantki na stół o tych właśnie wymiarach, na blat.
Może powinnam nazwać obrus , serwetą ? Ma w każdym razie nie zwisać.

Zrobiłam go na szydełku nr 1,75 mm ze złotych nici Koral 10 , zainspirowana wzorem serwetki w "Moje Robótki" nr 3 /2018.

Szydełkowy splot jest bardzo ładny , ażurowy i dowolnie możemy go powiększać. Układa się w pasy w dwóch wariantach .
Motyw jest na 24 oczek + 17 + 4

Ja na początku zrobiłam 234 oczek łańcuszka czyli 10 szerszych pasów i 9 węższych.
Schemat jest poniżej. Tak przerabiamy prostokąt na wysokość 20 wachlarzy.
Robótkę kończymy tak jak rząd 4.


 Całość otacza   bordiura wysoka na 7 cm i ma 9 rzędów.


Pierwszy rząd bordiury  : * 2x2s rozdz. 2 o.ł.+ 7o.ł. + 13 półs +7 o.ł. *
Na rogu : 2 x 2 s rozdzielone 2 o.ł. 

Drugi rząd : * 2x3s rozdz. 2 o.ł.+ 7o.ł. + 11 półs +7 o.ł. *
Na rogu : 3 s+1o.ł.+ 1s + 1o.ł. + 3s

Trzeci rząd : * 2x4s rozdz. 2 o.ł.+ 7o.ł. + 9 półs +7 o.ł. *
Na rogu : 4s +1o.ł. +1s+2 o.ł.+1s+1o.ł.+4s

Dalej pomniejszamy ilość półsłupków a zwiększamy przestrzeń pomiędzy parami czterech słupków.

Ostatni rząd to łuki z 4 o.ł. a wachlarze rozdzielamy grupą trzech pętelek  3x4o.ł. 



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🍂🍁🌞☔🍁🍂🌲



11 komentarzy:

  1. Dziergasz jak błyskawica, obrus jest elegancki, nici wyglądają bogato a tym samym dziergadło jest też bogate i piekne.Bałwanki słodkie.Dzieci lubią takie gadzety.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam teraz zapas do publikacji na blogu. Ale cały czas dziergam wg potrzeb. Koral to nici elegancki, tak myślę, z połyskiem i nie są cienkie . Lubię z nich szydelkowac. Problem tylko w zawiązaniu bo te nici uciekające są i to bardzo. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  2. Ваша скатерть, как всегда великолепна!
    Я восхищаюсь вашей тонкой работой.

    OdpowiedzUsuń
  3. CUDNY obrus - podziwiam z rozdziawioną buzią !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Beatko i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  4. Przepiękny jest Bożenko!!!!! Już brak mi słów by zachwycać się, tak Twoje robótki podobają mi się! Zdolna jesteś i to bardzo :). Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za uznanie. Kocham dzierganie i ono na pewno mnie kocha. Taka wzajemna wymiana. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  5. Bardzo elegancki obrus - podoba mi się:))
    Bałwanki urocze!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Tesknie za takimi obrusami:) kojarzą się z dzieciństwem i takim spokojem. Nie ukrywam, że nie mam takich ja tutaj w domu ale obrus na stole musi być zawsze. Polecam https://flhf.com.pl/asortyment/posciele/ do zakup poscieli i obrusów własnie:) Super strona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrus jest łatwy do wykonania wiec zachęcam. Nie ma jak wlasne dziergadła.Nie znam tego sklepu. Zobaczę.

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)