04 listopada, 2019

Październikowy bilans bloga :-)


Dzień dobry :-)🌞
Smutny listopad czas zacząć ... ale może nie taki będzie.

Smutno się zaczyna bo dniami pamięci o tych co odeszli . Przynosimy na groby kolorowe kwiaty i kolorowe znicze więc pomimo zadumy czy żalu możemy pocieszyć przynajmniej oczy jak duszy za bardzo się nie da.

No cóż - życie trwa dalej jakby nic się nie stało. Zaczęłam na smutno bo musiałam pożegnać osobę wyjątkowo mi bliską ale dalej już smutno nie będzie.


U mnie dziś deszczowo ale z naszymi robótkami może być kolorowo i na pewno tak będzie.
Październik nas trochę rozpieścił pięknymi i ciepłymi dniami a na moim blogu szydełko odegrało "pierwsze skrzypce".


Zrobiłam dwa jesienno-zimowe komplety czapek z mitenkami. Czapki mają splot  krokodylowy i można powiedzieć przestrzenny, strukturalny. Wykonane są z mieszanek wełnianych by były ciepłe na szydełku nr 5. Czapki zwężają się ku górze i kończą dwukolorowymi kwiatami, które "same" wychodzą.

Mitenki są krótkie, trochę powyżej nadgarstka. Ciemne są wypukłe dzięki pasom " kukurydzy"
a szare zakończone dwoma rzędami krokodyla:-)

Poradniki krok po kroku :
ruda czapka      KLIK
rude mitenki     KLIK
szary komplet   KLIK


Moje ulubione dziergadła - anioły. Wysokie i smukłe. W październiku powstały trzy i prawie każdy inny - już tak mam :-)

Wzór serwety zainspirował mnie do zrobienia środkowego anioła a pozostała dwójka to już całkowicie moje wydumanie. Zrobione są z nici Nowosolski i usztywnione klejem wikolowym.

Poradniki krok po kroku KLIK i KLIK



Owalny bieżnik powstał w oparciu o wzór zamieszczony w robótkowej gazetce "Anna Robótki" 1/2014 z nici Koral 10 na szydełku nr 1,50 mm. Ma wymiary 58/34 cm.
Robiony jest trzema etami a poradnik KLIK



Ostatni październikowy post był recenzją wstrząsającej książki "Demon w Watykanie" włoskiej dziennikarki Franca Giansoldati. Jest to biografia założyciela Legionów Chrystusa Marciala Maciela Degollado. Kościół katolicki ma wiele twarzy a tą ciemną też powinno się znać.
Jakie mi zostały odczucia po przeczytaniu tej lektury znajdziecie   tu KLIK

I to wszystko czym mogę pochwalić się :-) ale tylko na razie.

Mam teraz multum zaczętych prac jak nigdy wcześniej a nawet już prawie na finiszu.
Zapraszam więc na kolejne moje poradnikowe wpisy , na kolejne spotkania.

Dziękuję 💛 Dziękuję❤️ Dziękuję💚

6 komentarzy:

  1. Kolejny bogaty miesiąc u Ciebie.U mnie nadal wolno ale maluchy ważniejsze. Przez wolne dni nie dziergałam.Odwiedziny na cmentarzu, porzadki na grobach,goscie i tak leci ale kolejna para rękawiczek dla wnuka jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w zasadzie tylko robotkuję wiec trochę tego powstaje. Wnuki mam daleko, goście tylko swojscy. Podziwiam Twoja pracowitość i zaradność a do tego i dziergadła. Chylę czoła 😍 Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  2. Ангелы приносят покой и удачу в дом. Хорлшо, когда их так много.

    OdpowiedzUsuń
  3. I kolejny miesiąc odchodzi do historii. Czas tak szybko ucieka ...
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas nieubłaganie gna do przodu i chyba szybciej jak metryka rośnie 😀 Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  4. Гарна вийшла колекція! Успіхів у творчості! З найкращими побажаннями!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)