17 kwietnia, 2020

Bordowy obrus śr. 160 cm . Zrób razem ze mną :-)



Dzień dobry 🌞
Mamy piękny czas wiosny ,choć jak to w kwietniu  poprzeplatane odrobiną zimy . Taki czas cieszy i niesie nadzieję , której tak bardzo potrzebujemy teraz i tu , w tym czasie pandemii .


Kwarantanna domowa jest mniej uciążliwa w słoneczne dni , przynajmniej dla mnie. 
Chociaż słońca nie brakuje.

Nie mam działki, ogrodu , rzadko robię zakupy, mało wychodzę  więc więcej czasu zostaje na dzierganie. To też cieszy jak ta pogoda za oknem.

Dziś się pochwalę obrusem , który właśnie skończyłam. Jest dość duży i w pięknym kolorze bordowym. Ten kolor zawdzięcza kordonkowi Maxi Sugar Rush firmy Scheepjes.
Pierwszy raz pracowałam z tymi niciami i jestem pod wrażeniem. Lekki połysk, zarazem delikatność i wytrzymałość 100 % bawełny merceryzowanej.  Motki mają po 50 g z 280 m nitki każdy.

Na obrus potrzebujemy 10 kłębków i szydełko nr 1,25 mm. Jest okrągły i ma średnicę 160 cm. Nie mam aż tyle podłogi ani stołu by w całości go przedstawić więc jest jak jest.


Wzór odtworzyłam z gazetki "Sabrina Robótki Extra" nr 3/2014 i jest to wzór, przy którym nie ma okazji się nudzić. Każde z 49 okrążeń jest inne , duże słupki przeplatają się z tymi klasycznymi.
Obrus jest niezwykle ażurowy i delikatny.

Podstawowy kolor to soczyste bordo - na zdjęciach nie udało się odtworzyć :-)
Obrus ma złotą lamówkę z Korala 10 - to dwa okrążenia. 

Obrus zrobiłam na prośbę swojej chrześnicy. Ona wybrała kordonek, jego kolor i złotą obwódkę a ja tylko wzór :-) Tak lubię bo nie lubię się zmuszać do dziergania wzorów , które mnie nie pociągają czy nie zachwycają :-)

Pracę nad obrusem zaczynamy od środkowej rozetki, która składa się z łączonych ze sobą dziewięciu kwiatów. Ten środkowy - największy,  otoczony jest ośmioma mniejszymi.


duży kwiatek : 5 o.ł. zamykamy w kółko
8 półs
16 półs
*2 półs w 1 o. + 11 o.ł. a na nich : 1 półs+2s+4podw s+2s+1półs*

mały kwiatek : 6 o.ł. zamykamy w kółko
12 półs
*1półs z 8o.ł. a na o.ł.: 1półs+4s+1półs ) + 1 półs+2półs w 10o. z 8 o.ł. a na o.ł.:1półs+4s+1półs*

Gdy mamy już rozetkę zaczynamy ją okrążać i tak już jest do końca pracy.




Różnorodność splotów , wiszące grona i kwiatowa rozetka przyciągają oko. Jestem zadowolona i pewna zadowolenia chrześnicy. Mamy podobne gusta choć nie jesteśmy bezpośrednio spokrewnione ale coś w tym jest , że chrześnice bardzo często upodabniają się do matek chrzestnych. Już nie raz się z tym spotkałam naocznie .

Na mojej ławie tak się prezentuje ale docelowo będzie na prostokątny stół 140x90.





A tak na skrzyni , którą sama pomalowałam :-) Dwa miesiące temu kupiłam na motki i szpulki skrzynię z surowego sosnowego drewna. Niedawno nadałam jej kolorowego szyku.
A zadowolona skrzynia pęka moimi niciowymi zapasami :-)



Życzę Wam miłego weekendu 💚❤️💛

niestety, kolejnego pod znakiem zarazy ale wszystko co złe wkrótce będzie za nami ...

Pamiętajcie o tym i bądźcie zdrowi 💛❤️💚

🌷🌷🌷

Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌷☔🌞☔🌷🌲




12 komentarzy:

  1. Dziękuję! Przepiękny :-) Jestem zachwycona <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Obrus niesamowity.Zamawiająca wiedziała czego chce ,ma gust.Bordo ze złotym super zgranie kolorów. Widać że i.malarka dobra jesteś. Skrzynia pięknie się prezentuje.My drugi dzień walczymy na działce. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze masz z ta swoją działką - dużo pracy i satysfakcji tez . Bardzo dziękuję i serdeczności ślę😃

      Usuń
  3. Bożenko obrus cudo, jak zawsze arcydzieło, ale moją uwagę przykuła skrzynia :)). Fantastycznie ją pomalowałaś i wiesz co, chyba od Ciebie zgapię i też poszukam, na moje skarpety :)). Mam już dosyć trzymania ich w plastikowych pudłach. Bożenko czy mogę zapytać się gdzie ją kupowałaś? Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrzynia to doskonały pomysł na nasze zapasy a kupiłam ją na Allegro i masz tu nr aukcji 8948446144 - polecam - solidna robota , szybka dostawa i cena przystępna. Bardzo dziękuję i buziaki przesyłam 😍

      Usuń
    2. Dziękuję Bożenko 😘❤. Zamówię napewno :))).

      Usuń
  4. Przepiękny obrus, widać ogrom pracy. Skrzynia prezentuje się też ciekawie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  5. Dzień dobry. Obrus jest przepiękny. Czy mogę prosić o cały schemat? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję . Schemat jest w gazetce Sabrina z 2014 r. Pozdrawiam🌞

      Usuń
  6. maslowska.ola@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)