21 stycznia, 2021

Bluzeczka na 2 latka w poradniku krok po kroku :-)

 


Dzień dobry 🌞

w babcine święto 👵💓👵


Jak mówi historia tego dnia w roku 1964 w  popularnej na owe czasy  gazecie  - tygodniku  "Kobieta i Życie" powstał pomysł uczczenia Pani o siwych włosach , siedzącej w okularach w  fotelu i robiącej na drutach. Taki stereotyp polskiej babci :-) Pomysł ten spopularyzował "Tygodnik Poznański " i rok później z pewną nieśmiałością w Poznaniu zainaugurowano to święto.

Jest jeszcze jedna anegdota związana z tym świętem : w styczniu 1965 w Poznaniu swoje 85 urodziny obchodziła wybitna aktorka Mieczysława Ćwiklińska , grając gościnnie w poznańskim teatrze rolę babci w sztuce "Drzewa umierają stojąc" Alejandro Casona. Dziennikarz Ryszard Danecki z "Expresu Poznańskiego", wręczając jej kwiaty i składając życzenia, zaznaczył , że to z okazji też Dnia Babci, który jest obchodzony 21 stycznia każdego roku w Poznaniu.

Ideę podchwycił warszawski "Express Wieczorny" i tak się zaczęło świętowanie. 

Dzień wyjątkowo uroczy , miły i ciepły. Nie każdy miał szczęście poznać swoją babcię ale każdy z nas chciałby utonąć w babcinych ramionach , poczuć to ciepło i bezpieczeństwo.

Mam tylko wspomnienia swoich babć , sama jestem babcią i ten dzień jest dla mnie i miły i smutny zarazem. Moje wnuki są daleko - będą dzwonić ale to nie do końca to.

Mam trochę siwych włosów, mam też okulary i ulubiony fotel 😀 Dziergam też 😀 i udziergałam z myślą o najmłodszej wnuczce - bluzeczkę na ciepłe dni. Może być również kamizelką.


tył bluzeczki

Zrobiłam ją na szydełku nr 3,25 mm z resztek bawełnianych włóczek jednokolorowych i cieniowanych. Jest to kwadrat babuni jak na ten dzień przystało :-) a w zasadzie dwa kwadraty - jeden w drugim.

Tył i przód jest taki sam z różnicą rozłożenia kolorów. Bok kwadratu ma 29 cm. Zrobiłam też krótkie rękawki. Bluzeczka jest na dwa, trzy latka.   


Pracę zaczynamy od środkowego kwiatka , który wpisany jest w pierwszy kwadrat o boku 9 cm i ma 4 rzędy .

4 o.ł. zamykamy w kółko

1↠  16 słupków

2↠  16 x 2 s łączone górą i rozdzielone 1 o.ł.

3↠  16 x 3 s w łukach  łączone górą z 2 o.ł.

4↠  róg:2x3 podwójne s w łuku rozdzielone 3 o.ł. 

bok: w następnych   łukach : 3 s  +3 półsłupki + 3 s rozdz. 1 o.ł. 



Dalej na 1 o.ł. z poprzedniego rzędu robimy 3 s + 1 o.ł. a w czterech narożnikach : 2 x 3 s z 3 o.ł.

6 rzędów robimy j.w.

Kwadrat rośnie do pożądanego wymiaru. Taki fason można zrobić na każdą osobę, na każdy rozmiar.

Szydełkowanie jest bardzo przyjemne .

Następne rzędy - licząc od końca trzy

Najpierw same słupki wkoło, następnie puste kratki czyli 1 s + 1 o.ł. i znów same słupki.


Teraz zszywamy ramiona - po 5 cm  i boki bluzeczki , zostawiając po 13 cm otwory na rączki. 

Rękawki to same słupki wokół pachy.

Pastelowa bluzeczka gotowa 😀😀😀

Prosta , łatwa do wykonania a jakże urocza - pochwalę się.

Na przodzie przyszyłam małą kremową perełkę. Zamiast modelki użyłam szalika dla pokazania, że ten babciny kwadrat jest bluzeczką :-)




💓Wszystkim Babciom życzę dużo zdrowia 💓




❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲❄🌞☔❄⛄





4 komentarze:

  1. Wszystkiego Najlepszego babciu.U mnie w sobotę będą maluchy.Bluzeczka urocza, wykorzystanie resztek, pięknie dobrane kolorki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko 😍 i wzajemnie wszystkiego naj i pięknej soboty 🌞

      Usuń
  2. Ja wciąż czekam na to, by zostać Babcią, ale na razie niestety - mogę tylko poczytać te opowieści Babć o swoich wnukach czy wnuczkach i jak wielką miłością obdarza się dzieci swoich córek czy synów. Sama miałam dwie Babcie, więc wiem, jak to jest:)) Dziadków swoich nie poznałam - odeszli przed moim urodzeniem ...
    Piękną bluzeczkę zrobiłaś dla swojej wnusi:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu 🌞 Ja tylko znałam jedną babcię a sama trochę czekałam by cieszyć się wnukami i tak się zdarzyło ,że na raz w jednym roku zostałam podwójną babcią. I tego Ci życzę 😍

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)