29 stycznia, 2021

Bluzka na 9 lat w poradniku krok po kroku :-)

 


Dzień dobry 🌞

Jestem dalej w przerabianiu resztek w kwadraty babuni👵 :-)

Tym razem bawełniana bluzka dla starszej mojej wnuczki - prawie dziewięciolatki . Dla młodszej - prawie trzylatki wydziergałam podobną. Bluzki są kwadratowe , bawełniane i kolorowe.

mniejsza bluzeczka 


Z braku modelek - szal. Może kiedyś dostanę fotki jak prezentują się w nich wnuczki .

Bluzka na 9 lat to kwadrat o boku 40 cm. Z przodu w środku kwiatka ma wszytą perełkę a w koło jest ozdobny pasek z pęczkami kukurydzy. Dekolt sam się tworzy po zszyciu ramion i jest dekoltem łódkowym. Tył gładki bez ozdobień. Rękawki - krótkie na wysokość słupków.

tył

Troszkę jakby ucieka ze względu na różną grubość nitki ale w noszeniu  będzie ok. W bluzeczce wykorzystałam włóczkę Alize Cotton Gold oraz różne bawełniane nitki. Wydziergałam szydełkiem 3,50 mm.

Pracę zaczynamy od środkowego kwiatka i mamy do zrobienia 18 rzędów wkoło środka. Bluzka szybko "rośnie" . Możemy dowolnie zmieniać kolory nitek lub korzystać z cieniowanych włóczek .
Można też zastosować jeden kolor. 

Rozrysowałam cały schemat bo to mój pomysł na bluzkę - kamizelkę :


Najpierw robimy 4 o.ł. i zamykamy w kółko a następnie robimy 16 słupków. Dalej wg schematu a gdyby były niejasności to proszę pytać - mój e-mail 




Gdy mamy już gotowe dwa kwadraty - zszywamy boki na wysokość 26 cm a ramiona na szerokość 8 cm . Dekolt obrabiamy półsłupkami i robimy same słupki wokół pach. Mamy więc i rękawki :-)



Zakochałam się chyba w tym fasonie bo jeszcze mam zamiar zrobić bluzkę dla siebie i córki. Wcześniej dla chrześnicy zrobiłam taką - w centrum było koło a poradnik jest tu KLIK Wykorzystałam wówczas resztki kordonków.

bluzka kwadrat

Dla dziewczynek wybrałam mały kwiatowy kwadrat babuni :-) Kwadraty te są bardzo uniwersalną robótką szydełkową bo już same mogą stanowić np podkładkę pod kubek a gdy je połączymy stworzymy swetry , narzuty i inne pożyteczne rzeczy.

Duże kwadraty w ubraniach też  doskonale się sprawdzają  i ładnie układają się na sylwetce. Zrobiłam kiedyś dwie sukienki - dla siebie i wnuczki , gdzie góra była kwadratowa. Do dziś je nosimy i lubimy :-) Dół - na drutach.

mała                         i                       duża


 

W oparciu o duży kwadrat powstała też taka tunika 

KLIK


i sweter z małych kwadracików


I to chyba wszystkie moje kwadraty udokumentowane zdjęciami :-)

Pochwaliłam się :-) więc na koniec popatrzcie jeszcze na najnowszą kwadratową bluzkę 




❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲❄🌞☔❄⛄





5 komentarzy:

  1. Pięknie, kwadraty to naprawdę wdzieczna robótka , u mnie dominują w kocach a mam ich kilka w swoim dorobku, sukienki mnie zaskoczyły sa bardzo piękne, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koca jeszcze nie robiłam - może przede mną .Bardzo dziękuję i serdeczności ślę😍

      Usuń
  2. Чудові квадрати, стільки фантазії! Вітаю!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezykle piekna ta bluzka. Az trudno wierzyc, ze mozna cos takiego recznie zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi sie podoba ta bluzeczka z kwadratów babuni, bardzo efektownie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)