26 stycznia, 2021

"Powiedz Panno Gdzie Ty Śpisz" M.J.Arlidge - recenzja

 


Kolejna doskonała powieść kryminalna M.J.Arlidge.


Krótkie rozdziały, wartka akcja  , ciekawa fabuła prowadzą nas w świat nowych zbrodni seryjnego zabójcy. Inspektor Helen Grace znów musi rozwiązać  makabryczną zagadkę. W pracy pomaga jej zespół detektywów, również jak ona , borykającymi się z kłopotami życia osobistego, traumami, lękami, zawodowymi ambicjami.

W dzielnicy czerwonych latarni dochodzi do makabrycznych zbrodni. Ciała mężczyzn są okaleczone a z ich piersi wycięte serca. Serca, przesyłką kurierską , otrzymują rodziny ofiar. Nie ma świadków , brak śladów. Seryjny morderca podejmuje trudno przewidywalną grę z detektywami . 

Czy tajemnice się rozwikłają? Czym motywował się morderca ? Kim jest ?

Czy Helen wygra tę grę ?

Pytania się mnożą, zwroty akcji zaskakują , ciekawość wzrasta , napięcie też. 

Wszystko co ma dobry thriller - ta powieść ma a przy tym porusza sprawy obyczajowe, kreśli psychologiczne portrety policjantów, mordercy , ofiar i ich rodzin . Jest niebanalna , ciekawa, mroczna i zaskakująca. Od pierwszej kartki trzyma w napięciu.

Rozdziały oznaczone są liczbą porządkową łamaną przez liczbę wszystkich rozdziałów a jest ich 112. Bardzo podoba mi się zastosowanie takiego szablonu  powieści. Szybciej się czyta z większym zaciekawieniem co dalej i jak daleko do końca rozwiązania wszystkich tajemnic.

Narratorami powieści jest kilka osób i to też bardzo mi się podoba. Wzbogaca opowieść o wątki osobiste - mroczne sekrety, rozterki duszy, motywację działań i zachowań .

"Powiedz Panno Gdzie Ty Śpisz " to psychologiczny thriller , to uczta czytelnicza dla miłośników kryminałów. Jest drugą powieścią M.J. Arlidge , brytyjskiego pisarza i producenta telewizyjnego. Debiutem literackim była powieść "Ene Due Śmierć " - równie doskonała jak ta. 
Mogę tylko - gorąco polecić :-)


"Powiedz Panno Gdzie ty Śpisz"
tytuł oryginału "Pop Goes the Weasel" 
przekład Agnieszka Brodzik
rok I wydania 2014
rok wydania polskiego 2015
wydawnictwo Czwarta Strona  
stron 432







10 komentarzy:

  1. Tyle dziergasz a i sporo czytasz, dziękuję za komentarz, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio mniej dziergam ,chyba wena mnie opuściła a czytam też od zawsze . Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  2. Muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto , bardzo warto . Super lektura z dreszczykiem. Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń
  3. Intrygujące i zaciekawiłaś mnie !!! Dziękuję :) Lecę poszukać tej książki ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są to wyjątkowo intrygujące thrillery . Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  4. Bożenko bardzo lubię Twoje recenzje, ponieważ wybierasz ciekawe książki. Tej nie znałam, ale wzbudziłaś moją ciekawość :).
    Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Justynko i serdeczności ślę🌞

      Usuń
  5. Cześć Bożenko. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, ale z przyjemnością po nią sięgnę, bo bardzo mnie zaciekawiłaś. Też lubię kryminały. Ze swojej strony polecam kryminały Rachel Abbott. To moje ubiegłoroczne odkrycie. Też bardzo trzymają w napięciu. Pozdrawiam i buziaki ślę. Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetłumaczono tylko dwie powieści z pięciu . Już dawno nie czytałam z takim napięciem i będę czekać na następne. Abbott może jest w mojej bibliotece i dzięki za namiar . Ostatnio czytam tylko co lekko się czyta, odrzucam przynudasy😃 Bardzo dziękuję Jolu 😍 Buziaki 😘

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)