28 lipca, 2022

Serwetka śr. 58 cm i czereśnie

 


Dzień dobry 🌞

Sezon na czereśnie trwa 🍒 Lato przynosi nam bogactwo witamin i soli mineralnych w różnorodności owoców i warzyw. Niech trwa :-)

Czereśnie to jedne z moich ulubionych owoców. Sezon jest bardzo krótki ale w tym roku nie co dłuższy. Nie wszyscy wiedzą , że czereśnie pomimo dużej zawartości cukru mają bardzo niski indeks glikemiczny. To zaledwie IG = 23 . Owoce te też nie tuczą bo 100 g to zaledwie 60 kcal.



Czereśnie są bardzo korzystne dla zdrowia. Zawierają witaminy jak A czy B i K a także wapń , magnez i wiele innych soli mineralnych. Owoce obfitują w  antyoksydanty o działaniu przeciwzapalnym, wspomagającym ochronę naszego organizmu przed takimi chorobami jak cukrzyca, demencja . nowotwory czy schorzenia kardiologiczne. Uspakają też nerwy.



Czereśnie przypominają wyglądem wiśnie. Również wspaniałe owoce lata . Kwaśniejsze, mniej kaloryczne , bardziej aromatyczne  i smaczniejsze gdy je zamienimy w soki, konfitury, kompoty czy pierogi . W tym roku , z uwagi na dłuższy pobyt wakacyjny, nie zdarzyłam zrobić zimowych zapasów z wiśni ale i tak moja piwnica jeszcze przechowuje   zeszłoroczne dżemy :-)


Dzisiejsza serweta jest listkowa, w kształcie pojedynczych listków przypominających liście czereśni. Z nich tworzą się dwa okręgi gałązek. Swoją urodą przyciąga oko. Wzór odtworzyłam z Pinterest i wykonałam ją na szydełku nr 1,25 mm z białego kordonka Pyramid.

Ma średnicę 58 cm. Dla zainteresowanych -schemat poszukajcie pod linkiem  KLIK . Jest do wydziergania 32 okręgi :-)


Na Pinterest jest kilka wariantów tego wzoru i każdy z nich wart wydziergania. Gałązki są wdzięcznym szydełkowym motywem. 




❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌞🌲🌻🌼☔🌼🌻🌳🌞



4 komentarze:

  1. Kolejna piękność, widzialam tym wzorem zrobiony obrus, wzór bardzo piekny, czereśnie też lubię, wiśnie przerobiłam, lubię dżemem z wisni przekładać torty.Dzisiaj przerabiałam cukinie Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrus pewno zachwycał . Też lubię dodawać wiśnie do ciast. Podkreślają aromaty. Ty zawsze Urszulko zapełniasz piwnicę smakołykami. Dobrze mają z Toba najbliżsi a ja podziwiam Twoją pracę . Serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Piękna serwetka ,też taką szydełkuję tylko w szarości 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię bardzo szarości wpadające w srebro a serweta Twoja ,jestem pewna , - będzie super. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)