04 sierpnia, 2022

Ażurowe ponczo - narzutka na ramiona

 


Dzień dobry 🌞

o takiej narzutce już od dawna myślałam. Drobny ubraniowy gadżet :-) na lekkie i cięższe ubrania , ozdoba z delikatnością woalki.

Trudno mi było wybrać kolor i fason ale wreszcie pomysły się "przetrawiły" i mogę zaprezentować ażurkowe ponczo.

Wybrałam czarny ( czarny do wszystkiego pasuje :-) ) bawełniany kordonek Maximum i szydełko nr 1,25 mm. Inspirowałam się wzorem podobnej narzutki zamieszczonej na stronach Pinterest. Zmieniłam nie co siatkę i wykończenie.

Ażurowe ponczo ma wysokość 32 cm a całość układa się w pełne koło. Tym sposobem dekolt jest półokrągły , szeroki . Dół narzutki jest nierówny - małe i duże "pawie oczka". Wokół szyi jest gęściejsza zygzakowata kryza. Główny splot to siatka z coraz większymi oczkami od szyi w dół.




 Ponczo jest lekkie , zwiewne, przewiewne i bardzo fajnie komponuje się z letnimi sukienkami . Lepiej to wygląda w realu ale tu musicie w to uwierzyć sami.




Trochę szczegółów 


Łuki siatki łączyłam następująco : o.ś. +  łuk z 3 o.ł. + o.ś.  A schemat , z którego częściowo korzystałam jest pod linkiem KLIK Wykonanie takiego poncza jest proste i nie bardzo czasochłonne. Dzierga się bardzo szybko. Zaczynamy od góry i od razu możemy ustalić sobie wielkość dekoltu. Od razu możemy wykończyć wokół szyi.


Kryzę robiłam wg schematu i częściowo siatkę też.


Szafa wypełnia się szydełkowymi ubraniami ... i o to właśnie chodzi :-)


Nie ukrywam - jestem bardzo zadowolona a Wam życzę dużo uśmiechów na co dzień i wiele, wiele radości...zwłaszcza mimo wszystko 💚💚💚




❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌞🌲🌻🌼☔🌼🌻🌳🌞





2 komentarze:

  1. Pieknie Bożenko wymyśliłaś, ponczo jest eleganckie .W sumie to ozdoba damskiej odzieży.Pozdrawiam serdecznie i upalnie których nie trawie.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne Bożenko!!! Zgadzam się z Ulą, jest eleganckie. Idealne do letnich stylizacji :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)