09 lipca, 2024

Bluzka " zielono mi "

 


Dzień dobry 🌞

Nazwa bluzki oczywiście ściągnięta z tytułu piosenki-wiersza Agnieszki Osieckiej. Muzycznie oprawił ją Jan Ptaszyn Wróblewski a po raz pierwszy odśpiewał ją Andrzej Dąbrowski.

A w kominie szurum-burum,
a na polu wiatr do wtóru,
a na chmurze bal do rana,
a pogoda rozśpiewana.

Zielono mi i spokojnie,
(...)

Zielono mi, szmaragdowo,(...)

Piosenka jest tez oczywiście o miłości , jak większość utworów na świecie , ale też i mój blog odzwierciedla moją miłość do robótek ręcznych :-)


Bluzka tak mi się skojarzyła bo jest w niej cała paleta odcieni zielonego. Od prawie żółtego po ciemności najciemniejszego zielonego. Kolor zielony powstaje z połączenia żółtego i niebieskiego - jeśli chodzi o barwy podstawowe.



Jak każdy kolor - zielony symbolizuje i dobro i zło. Jest barwą nadziei, życia i szczęścia a z drugiej strony  - zazdrość i truciznę . Na pewno jest dobry dla naszych  oczu i ukojenia nerwów. Jest  też ulubionym kolorem mojej chrześnicy i dlatego bluzka jest właśnie dla niej. Przymierzyła więc wykorzystałam do szybkich fotek :-)


Bluzka jest podobna do tegorocznych moich topów na lato. Składa się z dwóch prostokątów w szydełkowe pasy dziurkowo- pełne. Ma dekolt łódkowy , ażurowe rękawy do łokcia. Dół wykończony jest prostą szydełkową koronką .


A tu szczegóły 


Bluzkę zrobiłam na szydełku nr 1,50 z bawełnianego jednego motka ombre Kokonki . Motek o długości 1000 m. Jest w niej dużo supełków bo chciałam mieć przód i tył bardzo podobny do siebie. Kwadraty z kwiatem ( od nich zaczynamy robótkę ) zrobiłam z kordonka Kaja i są też bardzo podobne do siebie. 

Oczywiście - prościej by było mieć dwa kłębki :-) na drugi raz - jak będzie drugi raz - tak zrobię. Kokonki maja też motki ombre po 500 m długości.


Podsumując - w tym roku zrobiłam cztery bluzki w kwadracie na lato . Ten sam wzór , inna kolorystyka i wielkość ,  różne pierwsze kwadraty , od których wszystko to się zaczęło :-) Można się bawić ? można  :-) ... jak dziecko :-) 


Hobby to frajda i nic odkrywczego tu nie napisałam . Kto nie spróbuje - ten nie wie. 

🍀🌿🍃

Ja znów wybywam z Krakowa - niedaleko ale tam gdzie jest woda, piach i las a więc krajobraz taki jak moja ostatnia bluzka :-) Będzie mi bardzo zielono :-)

🍏🍐🍈


Bądźcie zdrowi  ❤️

🌻🍃🌲🌞🌿🍒🌸

                                   
  Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

🍓🍃🌲🌞🌿🍒🌸


4 komentarze:

  1. Tempo niesamowite, bluzka perfekcyjna, najważniejsze że klientce się podoba, miłego wypoczynku na łonie natury,pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Świetna bluzeczka, niespotykana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)