23 marca, 2016

Urlop? Szydełkowe kapelusze.

sklepik z handmade w Prowansji



Krótki urlop za mną , wracam do bloga.

"Objazd " moich dzieci. Mogłabym tu zamieścić niejedno piękne zdjęcie z Londynu czy z Prowansji ale mam tylko dwa związane z tematyka tego mojego bloga.

W Muzeum Królewskich Powietrznych Sił Zbrojnych Royal Air Force Museum w Londynie w pawilonie poświęconym I wojnie światowej wśród pięknie zachowanych samolotów z tamtej epoki jest niebieski styropianowy model starego samolotu cały w dzianinie a nazywa się Bi-plane. Pomysł projektu narodził się rok wcześniej a wzięli w niej udział wolontariusze umiejący lepiej lub mniej dziergać na drutach. A efekt jest taki ja na zdjęciach 


















Na południu Francji nie spotkałam żadnych sklepików z dzianiną. Za to było i słońce,dużo słońca i ciepło i piękne krajobrazy. W Prowansji w rękodziele króluje ceramika i mydła, nadal wyrabiane ręcznie . Jeden ze sklepików otwiera ten post.

Na wystawie jednego ze sklepów w Aix-en-Provence zobaczyłam ten piękny szydełkowy sweterek.
Ścieg bardzo prosty - 1 rząd   4 słupki + oczko łańcuszka
                                  2 rząd   1 półsłupek + 4 oczka łańcuszka

W czasie mojego krótkiego urlopu nie odpoczywałam zbytnio od robótek. Zrobiłam dwa szydełkowe kapelusiki dla wnuczki - biały i różowy.



Biały w zasadzie skończyłam bo zaczęłam go robić jeszcze przed wyjazdem.

Wzorowany na zdjęciach z internetu, z tą różnicą ,że mój nie jest usztywniony .

Wykonany z kordonka Aria.
Kapelusz różowy - podobny, mniej ozdobiony . Zrobiłam go z bawełnianej włóczki


Efekt szydełkowego ściągacza uzyskujemy stosując same słupki - jeden zaczepiony w oczko łańcuszka rzędu poniżej a drugi słupek zaczepiony od przodu o słupek rzędu poniżej. Technikę tych słupków omówiłam w zakładce dla chętnego nic trudnego. To na rondzie kapelusza.
Powyżej ronda - *4 słupki+oczko łańcuszka+słupek zaczepiony od przodu o słupek rzędu poniżej+oczko łańcuszka*



Jeżeli kogoś zainteresuje technika i dokładny opis wykonania takiego kapelusika - 
bardzo chętnie i z przyjemnością to zrobię

             

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)