02 marca, 2016

Szydełkowy ażurek na lato. Biała bluzeczka.



Choć za oknem w Krakowie dziś trochę śniegu  to jednak lato tuż tuż . Jak lato to trzeba mieć coś na upały. Biel zawsze jest i elegancka i twarzowa a ażurek przewiewny. Dzisiaj proponuje biała bluzeczkę wykonaną na szydełku. Do lata zdążycie.

Ścieg bardzo prosty - oczka łańcuszka, oczka ścisłe, słupki i parę podwójnych słupków. Podstawy szydełkowania - jak chcecie zacząć zabawę z szydełkiem takie podstawy znajdziecie
w zakładce dla chętnego nic trudnego. 

Moja bluzka ma już parę lat i była jedną z pierwszych większych rzeczy , które wyszydełkowałam. Wcześniej robiłam ubranka dla dzieciaków czy ubranka dla lalek. Jak widzicie biel i fason 
dalej się utrzymuje . Zrobiona jest z kordonka firmy Ariadna 100% bawełny,
który najczęściej używam . 

Mnie wystarczył jeden motek o długości nici 425 m.

Do zrobienia tej bluzeczki zainspirował mnie wzór z gazetki "Dama w swetrze" 5-6/2010
ale jako ścieg podstawowy zastosowałam inny , mniej "dziurawy.






Najpierw  zrobiłam koronkowy dół bluzki bo robi się go w poprzek wg schematu na swoją szerokość bioder. Na brzegu prostym koronkowego pasa , w każdym oczku siatki zrobiłam po 5 słupków = wachlarzyki. A dalej wzór podstawowy.


Wzór podstawowy przedstawia zdjęcie poniżej. Wachlarzyki z 3 oczek pomiędzy słupkami. Liczba oczek musi być podzielna przez 4+1. Robimy słupek, nabieramy nitkę i szydełko wkłuwamy w 2 oczko i w tym oczku robimy jeszcze dwa słupki , razem trzy. Nawijamy nitkę i wkłuwamy szydełko
 w 2 oczko i robimy słupek . Powtarzamy do końca rzędu a rzędy następne tak samo -
 słupki pojedyncze na słupkach , 3 słupki w 2 słupku wachlarzyka poniżej.


Przód i tył bluzki do wysokości pachy robiłam na okrągło więc nie musiałam później zszywać.Na wysokości pach robiłam osobno tył i przód doczepiając słupki wzoru do reszty robótki  a pod rękawy 
opuściłam po 4 segmenty wzoru tzn 4x4




Krótkie rękawki są z tzw. główką ale również ładnie będzie jak będą proste - małe prostokąty. Na wysokości pachy zrobiłam podcięcie na 2 segmenty ściegu. Dekolt przodu ma kształt serka
 i pomiędzy jego brzegi przyszywamy koronkową wstawkę , tak by sięgała 
do połowy jego wysokości. 

Koronkową wstawkę robimy osobno i wszywamy w serek.

Brzeg dekoltu zrobiłam łukami z 5 oczek łańcuszka i każdy obrobiłam 7 półsłupkami by był ładniejszy i bardziej widoczny.



2 komentarze:

  1. Ja chcę zrobić taką bluzeczkę;-) Przyjadę do Krakowa na korepetycje.
    Buziaki i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez korepetycji to zrobisz! To tylko tak wygląda,ze skomplikowane ale to tylko słupki i oczka łańcuszka a to umiesz.A do Krakowa przyjedź koniecznie,posiedzimy na Rynku i nie tylko. Przywitasz się z lwami:-))
    Cieplutko pozdrawiam:-)))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)