22 sierpnia, 2017

Koronkowa serwetka o średnicy 55 cm ,


Nietypowa ale zwyczajnie , jak większość serwetek , okrągła .
Urzekła mnie,  kiedyś tam , swoją innością i pewnym wyzwaniem dla dziergania.
Robiona jest w trzech ogólnych etapach , przy czym ten trzeci jest łączeniem 10 szydełkowych motywów. 

Jest wykonana z kordonka Muza 10 firmy polskiej Ariadny i na szydełku 1,25.  Jest z większych serwet bo ma 55 cm średnicy.

Wzór podpatrzyłam w 10 zeszycie z roku 2005 "Kram z robótkami". Ta gazetka jest wyjątkowa z   haftem krzyżykowym, robótkami i gobelinami. Zawsze są nietypowe, oryginalne wzory . A każdy z nich możemy wykorzystać w świecie robótek. Schemat gobelinu np łatwo przenosi się na dzianinę . 

Dziś szczegółowego  poradnika nie będzie bo zrobiłam tę serwetkę jeszcze w czasach, gdzie nawet mi przez myśl nie przeszło, że będę pisać robótkowego bloga.
 Zdjęcia są dzisiejsze ale robótka dość stara.

Serweta pięknie się prezentuje do dziś więc pomyślałam o wpisie jej poświęconym.

Schemat wygląda tak :


Zaczynamy szydełkować od środka pierwszą największą rozetę.
22 oczka łańcuszka zamykamy w kółko i robimy 40 słupków. Dalej wg schematu.

 Następnie robimy falistą otoczkę z  o szerokości czterech słupków. Po 9 rzędach wysokości zaczynamy dziergać dużą pętelkę , składającą się z 17 rzędów. Pierwszy i ostatni rząd pętli nachodzi na siebie. Łączymy ją od razu z pierwszą rozetą poprzez łuki z oczek łańcuszka.



Trzeci etap to zrobienie 10 mniejszych rozet i w ostatnim rzędzie łączenie z  z falistą obwódką. Robimy po kolei , każdą rozetę osobno. Zaczynamy od 22 oczek łańcuszka, które zamykamy w kółko a na obwodzie robimy 40 słupków. Dalej wg schematu.


Serwetka ma bardzo dużo drobnych łuków z oczek łańcuszka i pikotek.
 Jest ciężka do wyprasowania. Trzeba mieć cierpliwość :-)
Ale jest wyjątkowa , nietypowa , po prostu piękna :-)
...przynajmniej dla mnie.



 
 
Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga.

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie.

Do zobaczenia w następnym wpisie :-)

5 komentarzy:

  1. Piękna serweta! Sprawia wrażenie bardzo delikatnej, super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i pozdrawiam:-) Jest delikatna, mocno ażurowa

      Usuń
  2. Serweta jest piękna. Uwagę zwraca precyzja wykonania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Serweta Bożenko jest piękna. Jesteś Mistrzynią:-). Gorąco Cię pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Elu. Zbyt dla mnie jesteś łaskawa ale to bardzo miłe . Serdecznie pozdrawiam:-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)