26 marca, 2019

Komin-szal dla chłopczyka. Zrób razem ze mną :-)


Szaliki w formie tzw. kominów są bardzo praktyczne dla dzieci. Wystarczy ubrać przez głowę a ocieplenie szyi murowane. Taki szalik nigdy się nie poplącze , nie zsunie i nie zaciśnie wokół szyi. 
Bezpieczny , wygodny i ciepły.



Szalik-komin zrobiłam na drutach nr 3 z szarej  wełny merynos połączonej z akrylowym Red Heart Detroit w kolorze granatowym. Pomysł mój własny.


Będzie go nosił mój wnuk , który teraz ma 112 cm wzrostu.

Wymiary bez rozciągania :
wysokość 28 cm
szerokość 20 cm.

Szal-komin jest wykonany ściegiem warkoczy , w poprzeczne pasy szaro-granatowe . 

Zagospodarowałam resztki włóczek :-)




Na druty nr 3 nabieramy 80 oczek  od pierwszego rzędu robimy ścieg warkoczy rozkładając wzór następująco :

 o.b. +* 2 o.l. + 1 o.p. + 2 o.l. + 8 o.p. (warkocz) * + 2 o.l. + 1o.p. + 2o.l. + o.b.



Tu powyżej jest rozrysowany przeze mnie ścieg warkoczowy. Powtarzamy rzędy od 3 do 13 a rzędy parzyste przerabiamy jak schodzą z drutów. 

Krzyżowanie oczek na prawo :
3 oczka zostawiamy pod spód robótki i przerabiamy 3 następne a następnie 3 odłożone 

Krzyżowanie oczek na lewo :
3 oczka zostawiamy na wierzch robótki i przerabiamy 3 następne a następnie 3 odłożone 

Tak dziergamy do wysokości 28 cm zmieniając kolor włóczki . Następnie zszywamy i komin - szal gotowy :-)


Taki szal ma same zalety a mój wnuczek preferuje taki fason. Kolory są kolorami szkoły , do której chodzi i by służył na dzień powszedni. 


Wcześniej i dziś nosi taki komplet a poradnik jest tu


Teraz przyszedł czas na nowy szal - komin :-)





Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌿🌞🌼☔🌼🌞🌿






4 komentarze:

  1. Bożenko komin świetny!!! I praktyczny bo dzieciaki zawsze mają problem z wiązaniem szalika :)) Sciskam mocno i miłego dnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny komin :)
    Wnuczek będzie zachwycony :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje 😀 bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie 🌞

      Usuń
  3. Красивый снуд с отлично подобранными цветами.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)