24 maja, 2019

Szydełkowa sukienka dla dziewczynki. Zrób razem ze mną :-)

Dzień dobry :-) majowo, deszczowo. Kiedyś majowe deszcze były delikatne i ciepłe . No cóż, wszystko się wkoło zmienia i pogoda też. 


A tego wpisu chyba nie powinno być bo zdjęcia wyszły mi okropnie. Sukienka jest już w podróży do wnuczki , więc nic już nie poprawię. Nie sprawdziłam wcześniej jakości , mój błąd, nauczka na przyszłość.

Będzie jak wyszło bo jest to robótka całkowicie majowa. Sukienka jest na wzrost 128 cm z okrągłym, koronkowym , białym karczkiem. Od karczku delikatnie rozkloszowana i kolorowa .  Trzy ściegi na szydełko i dwie włóczki.


Cieniowana , bawełniana włóczka Alize Bella Batik ma pastelowe kolorki w odcieniach lila, zieleni i żółtego . Koronkę karczku zrobiłam z Kai 15. Szydełko nr 1 mm dla kordonka  i 1,50 mm dla włóczki.

Wymiary bez naciągania : długość 63 cm
wysokość karczku  13 cm
szerokość pod paszkami  30 cm x 2
szerokość dołu  53 cm x 2

Prace zaczynamy od okrągłego karczku od góry i dziergamy okręgami.


Wzór koronki jest z Pinterest . Motyw ma 12 oczek. Robimy 216 oczek łańcuszka i zamykamy w kółko. Pierwszy okręg to same słupki. Dalej wg schematu. 

Karczek ma wysokość 13 cm i w ostatnim pasie mamy 32 motywy. Dzielimy teraz robótkę na przód, który ma 9 motywów , rękaw - 7 motywów , tył - 9 i drugi rękaw - 7.

Zmieniamy szydełko na grubsze  i dołączamy cieniowaną włóczkę.  Spódniczkę robimy również naokoło.


Diagram wzoru mam z gazetki "Sabrina Wydanie Specjalne - Najpiękniejsze wzory na druty i szydełko" nr 2/2012.

Od karczku robimy łuki z 5 o.ł. i na nich budujemy ścieg wachlarzy.




Rozszerzanie spódniczki pokazuje ostatnie zdjęcie.

Ostatnie cztery okrążenia to już moja samodzielna inwencja a wzór dobrze przedstawia fotografia.




Sukienka w rzeczywistości jest dużo ładniejsza. Żadne zdjęcie nie przedstawia prawdziwych kolorów, niestety. Jest delikatnie , pastelowo śliczna. Przynajmniej dla mnie.

Co powie wnuczka? Wkrótce się okaże.


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌿🌞🌼☔🌼🌞🌿



6 komentarzy:

  1. Sukienka jest śliczna. Jak zawsze podziwiam za perfekcyjny opis wykonania i chęć dzielenia się z innymi tak zupełnie bezinteresownie 🌸🌼🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Chcę pozarażać pasją dziergania. Serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  2. Elegancka sukienusia, wnusia będzie zadowolona ale pracy nie mało, takie cienkie szydełka w uzyciu.Piekne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję . Szybko mi poszło 😃 mimo małych szydełek bo luźno robię 😃

      Usuń
  3. Wspaniale zrobiona i dobrze opisana - pozdrawiam i życzę kolejnych pięknych prac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna!wnusi tylko pozazdrościć:P
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)