21 września, 2019

Serwetkowy bieżnik 95 x 50 cm. Zrób razem ze mną :-)

Już dawno byłam pod urokiem patchworkowych  dekoracji stołu i wreszcie mam swój własny serwetkowy bieżnik. Dwa rożne wzory okrągłych serwetek z dwoma różnej wielkości  elementami wypełniającymi.
Serwetkowy bieżnik jest długi na 95 cm a szeroki na 50 cm. Zrobiłam go z białego kordonka Ariadny Aria 5 na szydełku nr 1,50 w oparciu o wzór , zamieszczony w "Sabrina Robótki Extra - Szydełkowe Patchworki" nr 3/2018. 


Serwetki mają średnicę 20 cm i mogą być samodzielną dekoracją . Jedna z nich to duży kwiat , wypełniający całą przestrzeń a druga , też z kwiatem ale mniejszym , otoczonym łukową siatką.




Ten drugi wariant kiedyś już zrobiłam z Muzy 10  jako komplet serwetek 1 + 6 , w oparciu o inny wzór a poradnik jest tu
KLIK

Prace nad bieżnikiem zaczynamy od serwetek właśnie. Szydełkujemy wzory  na przemian, łącząc je ze sobą w ostatnim rzędzie.


8 o.ł. zamykamy w kółko
16 s z 1 o.ł.
16s z 3 o.ł.
w łukach 5s
pęczki z 5 s + 6 o.ł.
łuki z 7 o.ł.
*w łuku o.ś.+1 półs+5s+1 półs+o.ś.*
*2s łączone górą + 2 łuki z 6 o.ł.*
łuki z 6 o.ł.(szydełko wbijamy w środek łuku i główkę łączonych s)
2 okrążenia - łuki z 6 o.ł.
*o.ś.+4 o.ł. + 3s z pikotkami z 4o.ł. rozdz.1o.ł.+4o.ł. *



8 o.ł. zamykamy w kółko
10 półs
10s z 3o.ł.
*2s w 1o.+1s w łuku*
*1s +1 o.ł.+ 3s*
*1s+1o.ł.+4s (w środku 2s w 1o.)*
*1s+1o.ł.+5s*
*1s+1o.ł.+2s w 1 o.+3s+2s w 1 o.*
*2s w 1 o rozdz. 2o.ł.+ 1o.ł.+6s *
*2s w łuku rozdz. 2o.ł.+ 3o.ł.+5s *
*2s w łuku rozdz. 3o.ł.+ 4o.ł.+4s *
*2x2s w łuku  rozdz. 2o.ł.+ 4o.ł.+3s *
*2x2s w łuku  rozdz. 2o.ł.+ 5o.ł.+2s  ze środkowym pikotkiem 4 o.ł.*
*o.ś+2o.ł.+3s z pikotkami rozdz 1 o.ł.+2o.ł.+ o.ś +5 o.ł.+ 3s w pikotku rzędu poniżej z pikotkami rozdz. 1 o.ł.*


Motywy wypełniające są dwa - większy w środku a mniejszy po bokach serwetkowego bieżnika.
Przepis na mniejszy :
8 o.ł. zamykamy w kółko
8s z 3o.ł.
*4s w łukach +1 o.ł.*
łuki z 5o.ł.
*2x2s w łukach rozdz.2o.ł.+2 o.ł.*
*o.ś.+3o.ł.+3s z pikotkami w łuku rozdz.1o.ł. *

Łączymy w ostatnim rzędzie poprzez pikotki środkowego słupka . Jeżeli okrągłe serwetki mają większe wgłębienie to wówczas robimy dłuższe połączenie elementów poprzez tzw. mostki . Mostek to dodatkowe 3 o.ł. i powrót półsłupkami .


Duży "wypełniacz" robimy tak samo ale zaczynamy od 12 s a nie 8 .


Serwetkowy bieżnik zrobiony. Efekt końcowy mnie zadawala.
Podobają mi się też serwetkowe sukienki ale to pomysł na przyszły rok i może będzie zrealizowany.
Tak na prawdę to nie lubię niczego planować bo najczęściej nic z tego nie wychodzi.
Zamysły swoje a życie swoje i kto silniejszy? niestety lub stety nasz los .


To już ostatni letni wpis. Jak to zleciało?
Spotkamy się jesienią a może będzie i ciepła i słoneczna i kolorowa .
Tego Wam życzę i sobie też :-)


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌳🌞🌼☔🌼🌞🌳



8 komentarzy:

  1. Genialny serwetkowy bieżnik, zachwyca swoim wyglądem. <3 Wspaniała robota, brawo. :) Sukienka tego typu na bank piękna. :) Pozdrawiam cieplutko, bardzo radosnego weekendu Ci życzę, uściski. :))) <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Piękny bieżnik! Bardzo podobają mi się takie ozdoby łączone z elementów:)
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bożenko, jest cudny!! Ślicznie wygląda! Pięknie połączone elementy dały niesamowity efekt! Wspaniale szydełkujesz, szkoda, że nie masz swojego kanału na YouTube z kursami. Buziaki i miłego tygodnia!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O filmowaniu kiedyś myślałam ale brak mi kamerzysty 😀 a samodzielnie fatalnie wyglada. Może kiedyś wrócę w te pomysły. Bardzo dziękuję i miłego tygodnia 🌞

      Usuń
  4. Bożenko, bieżnik jest przepiękny, podziwiam Cię wielce! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalny i piękny bieżnik stworzyłaś , piękne połaczenie serwetek.
    Robię drugi dzwonek wg Twojego schematu, jak będzie 6 szt to pokażę, mam też 2 gwiazdki nowe i tez do 6 szt chcę dociągnąc.Pozdrawiam i dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to super i już jestem ciekawa jak Ci te dzwonki wyszły. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞😍

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)