26 września, 2019

Taki sobie muszelkowy obrazek . Zrób razem ze mną :-)


"Mimozami jesień się zaczyna
złotawa , krucha i miła ..."
a u mnie wspomnienie lata , tak jak tytuł tej piosenki Czesława Niemena do słów Juliana Tuwima.

Muszelki są z Morza Śródziemnego - ta największa i z Morza Bałtyckiego.
Drewniana ramka z wypełnieniem  20x15 cm z odzysku.

Potrzebujemy jeszcze klej , lakier bezbarwny , białą farbę i pędzel.
Ja używam kleju introligatorskiego  Magic firmy Kamaben bo po wyschnięciu staje się całkowicie bezbarwny a poza tym doskonale skleja  prawie wszystko. Cena ok. 5 zł za tubkę.

Lakier bezbarwny najlepszy jest wodny bo łatwo wymyć pędzel a poza tym nie śmierdzi .
Używam lakieru do drewna akrylowo-poliuretanowego.


Drewnianą ramkę z wypełnieniem  malujemy dowolną białą farbą. Jak wyschnie , wypełniamy ramkę grubą warstwą kleju i układamy muszelki. Mogą zachodzić na siebie , tak jak u mnie.

Zostawiamy do wyschnięcia. Klej staje się przezroczysty i możemy lakierować i muszelki i ramkę.
Nakładam trzy warstwy a  po każdym lakierowaniu czekamy na wyschnięcie kolejnej warstwy. Lakier ma lekki połysk i pięknie podkreśla ich promieniste żeberka. W dzień się uporacie z zatrzymaniem letnich wojaży w obrazku.


Taki obrazek obok wspomnień jest wspaniałą dekoracją np łazienki. W pokoju też może znaleźć swoje miejsce. Miło popatrzeć i powspominać

...tę muszlę znalazłam na plaży podczas sztormu.... a tę zakopaną w piasku ....
a wakacje były takie fajne ....

Miło? bardzo miło:-)

"Ty przechowasz tę muszelkę znalezioną nad Wigrami,
Długo szumieć będzie jeszcze , ożywiana wspomnieniami .."
                                                   tak śpiewała Maria Koterbska    -  "Augustowskie Noce"




Gdy spaceruję plażą , nigdy nie mogę przejść obojętnie obok niektórych  muszelek. Zbieram i zabieram do domu. Kiedyś chowałam je w woreczkach gdzieś w szufladach, czasem wysypywałam na półkach aż wreszcie zaczęłam je zamykać w pudełkach, w obrazkach by mieć je na oku i cieszyć się każdego dnia z ich piękna.

Powiecie : można kupić pamiątki z nad morza - oczywiście ...ale czy nie jest lepsza taka własnoręcznie wykonana z  zebranych przez siebie muszelek ?
Myślę i jestem pewna ,że tak, że warto.


Moje starsze muszelkowe dekoracje wraz z przepisem na ich zrobienie znajdziecie pod linkami




https://handmadeboni.blogspot.com/2017/07/zatrzymac-wspomnienia-muszelkowe-pudeka.html





https://handmadeboni.blogspot.com/2018/09/muszelki-i-pudeka-zrob-razem-ze-mna.html







https://handmadeboni.blogspot.com/2018/12/morskie-klimaty-pudeka-zrob-razem-ze-mna.html


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🍂🍁🌞☔🍁🍂🌲




11 komentarzy:

  1. Bożenko, świetny pomysł. Obrazek mnie zachwycił. Buziaki ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Jolu 🌞buziaczki przesyłam do Ciebie i w Twój kwiatowy świat 😘😘

      Usuń
  2. Muszelkowy obrazek wygląda super! Ja kilka lat temu zrobiłam sobie bursztynową ramkę na zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musi być świetna ta bursztynowa ramka. Ja łączyłam bursztyn z muszelkami na pudełkach . Każdy pomysł jest dobry a takie dekoracje zawsze przypomną o miłych chwilach, Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam😍

      Usuń
  3. Obrazek wygląda rewelacyjnie, brawa! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny obrazek. Świetny pomysł na udekorowanie np. łazienki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już właśnie ozdabia łazienkę . Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  5. Wspaniały pomysł Bożenko! Obrazek robi wrażenie. Już wyobrażam sobie jak pięknie wyglądać będzie w łazience - lato zatrzymane na zawsze :). Wszystkie Twoje muszelkowe prace są super :) Uściski i miłego weekendu!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. To nie jest taki sobie obrazek, to dzieło sztuki.W ogóle wszystkie wytwory z muszelkami super wyszły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś bardzo miła dla mnie 😍 bardzo dziękuję 😍😍😍

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)