16 września, 2019

Słoniki - haft -obrazek 20x15 cm.


Mały obrazek zamiast urodzinowej kartki? czemu , nie :-)
Zostanie na dłużej jako dekoracja dziecinnego pokoju.


Moja młodsza wnuczka kończy niedługo jeden roczek i to dla niej wykrzyżykowałam 
te dwa słonie na łące z kwiatami. Powiecie : jak słoń to dżungla lub sawanna ... ale przecież w bajkach wszystko się może zdarzyć. Malutkie dzieci żyją bajkami a dzięki nim poznają różnicę między dobrem a złem , tworzy się ich wyobraźnia tak potrzebna w dorosłym życiu.

Mała Marie-Louise chętnie by targała kartki ale też przez chwilkę umie skupić się na tym co jej się czyta. Może kiedyś tak je pokocha jak jej starsza siostra.


A takie były początki haftu. Nie przygotowałam się wcześniej i obrazek tworzył się wraz z postępem haftu.

Najpierw były kwiatki z trawką a później po pomyśle z biedronkami zaczął rosnąć słoń.

Jest w czterech kolorach szarości plus biały w oczach i czarny na oczkach i nogach.

Były też inne warianty ale dodałam drugiego słonia do towarzystwa :-)



Pierwszy jest w odcieniach szarego a drugi - w brązach i nieco 
mniejszy , szczuplejszy.

Dodałam słoneczko z promykami - dwa odcienie żółtego i zarys błękitnego nieba.

To wszystko na kanwie Aida 54 i mulina Ariadny.

Miałam w sumie takie resztki i nici i skrawki tkaniny. Drewniana ramka też z odzysku.


Haft to krzyżyki i półkrzyżyki a nitka grubsza i cieńsza. Chciałam takiej nierównej faktury więc mulina była z i z sześciu pasemek i dwóch i trzech.

Na odwrocie napisałam życzenia wraz ze słoniowym wierszykiem Jana Brzechwy

"Ten słoń nazywa się Bombi
Ma trąbę , lecz na niej nie trąbi
Dlaczego? Nie bądź ciekawa
To jego prywatne sprawy "

Jest to fragment z wiersza "ZOO".

I taka oto wyszła kartka, nie kartka urodzinowa , malutki  obrazek do powieszenia na ścianie.
Dekoracja i pamiątka jednego roczku.



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌳🌞🌼☔🌼🌞🌳




11 komentarzy:

  1. Moim zdaniem to przepiękny prezent urodzinowy. Cudne słoniki pobudzają wyobraźnię. Jestem pewna, że się bardzo spodoba, że będzie patrzyła i wyobrażała sobie różności pełne magii, jeny, ale to piękne. Życzę wnuczce zdrówka, radości i niech zawsze pielęgnuje w sobie tę część zwaną wewnętrznym dzieckiem. Duuuużo dobra dla wnusi, dla Ciebie, dla Twym bliskich. :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję w imieniu wnuczki i swoim :-)Każdemu potrzebna jest ta dziecięca radość ale dość często zapominamy o niej ... i szkoda . Serdecznie Cię pozdarwiam, życząc wszystkiego najlepszego a zwłaszcza radości życia

      Usuń
  2. Słoniki są przesłodkie! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. To lepsze jak kartka, słoniki sa słodkie i długo na ścianie będą przypominały urodziny.Jesteś także profesjonalną hafciarką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadna ze mnie hafciarka, czasami coś wymodzę:-) ale chciałam by ta pierwsza rocznica jakby na dłużej z nią została i myślę,że tak się stanie. Obrazek będzie wisiał w jej pokoju :-)

      Usuń
  4. Śliczny obrazek :o)

    OdpowiedzUsuń
  5. У Вас получились очень милые слоники. Вы во всем оригинальны и талантливы.

    OdpowiedzUsuń
  6. Obrazek cudny, słoniki są przeurocze. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego dla Wnusi:)
    Ja swoim wnuczętom też haftowałam obrazki na urodziny:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)