08 lutego, 2020

Sweterek dla maluszka - 6 miesięcy. Zrób razem ze mną :-)


Dzień dobry 🌞
Sweterek dla maluszka zrobiłam jeszcze w grudniu ale czasu zabrakło by go przedstawić :-)
Trzy kolory , kilka ściegów.


Poproszono mnie wówczas o zrobienie małego , ciepłego i krótkiego sweterka dla dwumiesięcznego chłopczyka. Dostałam też białą i kremową  , grubą włóczkę i resztki ciemno brązowej.  Nie było banderoli więc nie wiem co to jest dokładnie. Pasowały druty nr 4 i takie samo szydełko. 

Wybrałam całkowicie prosty fason i ścieg , układający się w pionowe pasy warkoczy i trójkątów.
Splot ten ściąga dzianinę więc powinien być dobry bez względu  jak chłopczyk będzie rósł.
Wymiary poszukałam w Internecie i tak powstał ten malutki sweterek.

Sweterek jest pulowerem z zapięciem na dwa  guziki na prawym ramieniu. Ma malutką stójkę zapiętą na guzik. Rękawy prosto wszyte , troszkę bufiaste. 

szerokość 2 x  24 cm
wysokość 22 cm 
długość rękawa od pachy 14 cm 


Pracę zaczynamy od tyłu sweterka. Nabieramy na druty 44 oczka brązowej włóczki  i robimy ściągacz 4/2 czyli cztery oczka prawe i dwa lewe.

Po 2 cm wysokości, nitkę zmieniamy na białą i robimy naprzemiennie pas trójkątów i pas warkoczy. Poniżej rozrysowałam ścieg a rozłożenie wzoru jest następujące :
o.b.+1o.l.+ * 4 o.p.(trójkąty) + 2 o.l. + 4 o.p. (warkocz) + 2 o.l. *  + 4 o.p.(trójkąty) + 1o.l. + o.b

Na wysokości 20 cm , znów zmieniamy nitkę na brązową i ryżem robimy dwa cm w górę.

Przód robimy tak jak tył ale na brązowym górnym pasie musimy zrobić podkrój pod dekolt.



Schemat ma pokazane tylko rzędy nieparzyste . Parzyste przerabiamy oczka jak schodzą z drutów.

Rękawy są prosto wszyte . Nabieramy po 30 oczek brązowej wełny i przerabiamy 2 cm w górę ściągaczem 1/1. Dołączamy białą nitkę i równomiernie dodajemy po  10 oczek . Ścieg to zwykły dżersej i po każdym 6 rzędzie przerabiamy dwa rzędy brązową nitką i ściegiem francuskim czyli po prawej i lewej stronie rękawów mamy oczka prawe.


Rękawy dla ozdoby zszyłam szydełkiem i brązową włóczką.
Przód i tył sweterka zszywamy zostawiając jedno ramię bez szycia.
Wokół dekoltu przerabiamy 4 rzędy ściegiem francuskim a na ramionach patki pod guziki ściągaczem 1/1 . To wszystko nitką brązową . Po zszyciu białą nitką i szydełkowymi półsłupkami otaczamy dekolt i plisy. 


Sweterek gotowy. Prosty ale ciepły dla malucha.

To taki drobiazg w robótkach. Teraz , aż od września pracuję nad dużym owalnym obrusem. Z przerwami na inne robótki bo często mnie zniechęca ale koniec wreszcie już widać.
Nużą mnie kwiatowe motywy  a na początku było prucie by owal stał się owalem.

Tak teraz to wygląda i ma 210 na 150 cm , tak mniej więcej. Dziergam go dla córki .


Miłego weekendu Wam życzę 🌞🌞🌞


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲⛄☔🌞☔⛄🌲




6 komentarzy:

  1. Bożenko sweterek śliczny :). Maluszek zapewne pięknie w nim wygląda :)). A obrus, wielkie brawa! Już teraz robi wrażenie. Trzymam kciuki za końcówkę :). Buziaki kochana!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i buziaki przesyłam 🌞

      Usuń
  2. Mały słodziak wydziegalas .Obrus to majstersztyk. Wierzę że już Cię nuży to dzieło bo sporo roboty.Dobrze ze juz końcówka. Tylko im bardziej do końca tym trudniej się robi.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, znów go odłożyłam i robię serwety.Bardzo dziękuję i serdeczności ślę🌞

      Usuń
  3. Дуже милий маленький светрик вийшов! А шикарна скатетина, навпаки вражає своїми розмірами, масштабна і трудомістка робота! Браво майстрині!

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak ten sweterek wygląda cudaśnie, na maluszku będzie leżeć pięknie. Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)