17 marca, 2020

Duży owalny obrus 270x210 cm . Zrób razem ze mną :-)


Dzień dobry 🌞
Pięknie wiosenny dziś dzień mamy ale niestety czas nie sprzyja spacerom.
Nie będę się rozpisywać o pandemii ale uważajcie na siebie i Waszych najbliższych.
Miejmy nadzieję , że już wkrótce wszystko wróci do normalności.

Czasami tak jest , że narzekamy na szare , zwyczajne nasze dni i naraz PRASK ! wszystko się zmienia  a my -  zaczynamy marzyć by wrócić w ten lepszy czas choć taki szary , taki zwyczajny.
Czasami warto zastanowić się : co dla mnie najcenniejsze jest w życiu ?
i przewartościować wszystko na nowo.

Gdy coś złego nas spotka warto pomyśleć o tym , że zawsze może być jeszcze gorzej  ... więc jest nadzieja na dobre. To proste zdanie robi cuda dla naszej psychiki a mnie nie jeden raz pomogło przejść przez traumatyczne przeżycia.

Życie jest skomplikowane i takie było , jest i będzie :-)

A dziś pochwalę się obrusem. Wielkim bo długim na 270 cm a szerokim na 210 cm. Ma kształt owalu i będzie sobie kiedyś leżał na owalnym  stole 180x130 cm. Praca nad nim trwała parę miesięcy, od września ubiegłego roku ,  z przerwami na robótki , które systematycznie zamieszczam na blogu .

Musiałam robić przerwy bo motywy szydełkowe bardzo mnie przynudzały :-) Obrus jest tak duży , że nie mogę go pięknie zaprezentować bo w moim domu jest za mało miejsca a stołu też tak wielkiego nie mam.


Zrobiłam go z dziesięciu motków białego kordonka Petra 8 DMC więc przerobiłam prawie 8 km nici.
Szydełko nr 1,00. Petra jest delikatna, mięciutka i ładnie skręcona z domieszką egipskiej bawełny. 

Prace nad nim zaczynamy od środkowej elipsy , która ma 32 motywy kwiatowe, układające się w piękną koronkę. Wzór tych kwiatów mam z gazetki "Sabrina Robótki Extra " nr 3/2018.


Motywy robimy wg załączonego schematu poniżej i od drugiego elementu - łączymy je ze sobą .
Wypełniacze kwiatów to rząd 1 i 2 z sześcioma wypustkami na 6 oczek łańcuszka.


Etapy pracy 


Pomiędzy pasami z kwiatowymi elementami  - dziergamy  wokół środkowej części obrusa.
Wzór jest już mój :-) i robimy wg schematu poniżej. Pas kończymy rzędem drugim a następnie trzecim. I znów dołączamy kwiatowe motywy .


Ostatni rząd obrusa - obrabiamy półsłupkami :-) 


Detale wielkiego obrusiska 


Moja ława 130x90 cm tak wygląda ubrana 


Może kiedyś dostanę zdjęcie od córki bo to dla niej jest ten obrusowy prezent. 
Na razie tylko tak może być :-)

I jeszcze pochwalę się moimi kwiatami - niech wiosna zagości w Waszych sercach ❤️💚❤️




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌷☔🌞☔🌷🌲




8 komentarzy:

  1. To arcydzieło jest.Szacun za tego kolosa.Na Twoim stole tez pięknie wygląda. Ja znowu nabrałem oczka na skarpety. Jest jak jest. Oby mi nerwów starczyło. Mam wnuka i trzeba zadania sciagac i gonić go do nauki a książki zostały w szkole.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak Ula mówi, no arcydzieło, jestem wielce zachwycony tym obrusem, trzeba mieć naprawdę ogromny talent do takich rzeczy. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Грандіозна робота! Скатертина прекрасна! І квіти чудові! Весняного настрою!

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja prababcia zawsze powtarzała „Pan Bóg przecierpiał, to i ja przecierpię". I coś w tym jest. Bożenko obrus to zdecydowanie ARcYDZIEŁO!!! PRZEPIĘKNY!! Jesteś niesamowita i nieustannie podziwiam Twoją cierpliwość do takich projektów. Buziaki!
    PS. Dziś przyszła paczuszka :))). Napisałam maila, ale jeszcze raz tutaj napiszę - dziękuję z całego serca!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo!
    Naprawdę podziwiam Twoje pracę i zawsze oglądam je z zapartym tchem :0)
    Jestem pod ogromnym wrażeniem :0)
    Pozdrawiam serdecznie Bożenko :0)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny jest chcę go.
    Chwytam za szydełko.
    Dziękuję za wspaniałą inspirację

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zauroczona tym obrusem prawdziwe cudo. Chętnie skorzystam z schematu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)